Kesteren vloert Woudenberg en handhaaft zich in tweede klasse

Na de dikke nederlaag tegen koploper Victum herpakte Kesteren zich tegen de nummer zeven. Woudenberg werd met 21-15 verslagen.

Zoals wel vaker benoemd is het niveauverschil tussen de teams in poule 2D niet erg groot. Veel wedstrijden zijn tot op het laatste moment spannend en dat gold ook voor de uitwedstrijd in Woudenberg in december. Kesteren trok toen na een bizarre slotfase de volle buit naar zich toe, terwijl het op dat moment nog puntloos was. Daarna zette het team van Johan een uitstekende reeks neer, die vorige week tegen Victum dus abrupt ten einde kwam.

Eerste helft in evenwicht
kesteren was er veel aan gelegen om tegen Woudenberg opnieuw een goede reeks te beginnen en wist óók dat het zich bij winst officieel zou handhaven in de tweede klasse. Jammer genoeg was de start vanuit Rood-Zwart perspectief opnieuw niet scherp en bleek dat ook deze wedstrijd een spannende zou worden.

Kesteren kwam wel vlot op 2-0, maar het tweede aanvalsvak had moeite om de juiste kansen te vinden. Woudenberg sloot aan en in het verdere verloop van de eerste helft hielden de Betuwse spelers zich onvoldoende aan gemaakte afspraken. Zo hielden de ploegen elkaar tot de 9-9 bij rust in evenwicht.

Kesteren neemt afstand in de slotfase
Na rust was het beeld gelijk. Er werd weinig gescoord en geen van beide ploegen kon echt weglopen. Maar: verdedigend stond het na rust bij Kesteren beter en dan weet je dat het verschil aanvallend vroeg of laat gemaakt wordt. Dat gebeurde bij 14-12. Woudenberg scoorde nog mee maar wist dit gat van twee niet meer te dichten en toen de ingevallen Dirk-Jan met twee schoten de 19-15 op het bord zette, was het klaar met het Woudenbergs verzet. Anne en Marieke zorgden voor het slotakkoord waardoor aan het eind van de wedstrijd een wat geflatteerde 21-15 op het scorebord stond.

Na het laatste fluitsignaal was er blijdschap om de behaalde doelstelling van handhaving in de tweede klasse. Die doelstelling is gaandeweg het zaalseizoen al bijgesteld en dus mag Kesteren nog vier keer vol aan de bak. Nu echter eerst een korte break tot Kesteren 1 op 9 maart aantreedt voor de verste uitwedstrijd van dit seizoen: in Enschede tegenDOS-WK.

De week erna speelt Kesteren thuis tegen KVZ, inmiddels een concurrent voor de bovenste plaatsen. Alle support is dus welkom!

Kesteren 2
Het tweede speelde een goede wedstrijd tegen NKC 4. Er werd met 17-12 overtuigend gewonnen van de nummer twee en zo neemt Kesteren 2 voorlopig afstand van de laatste twee plaatsen. Handhaving is ook voor twee dus een heel reeële doelstelling. Zet ‘m op!

Op 16 maart speelt Kesteren 2 thuis tegen KVZ 3. Alle support is welkom!