Kesteren krijgt korfballes in Houten en zakt naar derde plaats

De wedstrijd tussen de nummers één en twee uit de poule van Kesteren 1 was verre van spannend. De Rood-Zwarten werden in Houten met maar liefst 35-21 afgedroogd.

Als trotse nummer twee in poule 2D was Kesteren op-en-top gemotiveerd voor deze wedstrijd. Hoewel Victum duidelijk één of zelfs twee maatjes groter is dan alle andere deelnemers in de poule, wilde Johans ploeg er toch een spannende pot van maken, hoe moeilijk dat ook zou zijn. Guylian maakte de openingstreffer en tot 5-5 na een klein kwartier konden de bezoekers meekomen met het Houtense geweld. Daarna zakten de concentratie en strijd terug en was het vrij snel gedaan. Voor rust nog liep Victum uit tot 12-8 en zelfs 16-10.

Een bijna onmogelijke opgave om dit verschil tegen deze tegenstander nog goed te maken. Toch legde het team zich er op toe om alles op alles te zetten. Des te teleurstellender was het dat de tweede helft een vervolg bleek van het laatste deel voor rust. Victum was niet alleen beter, maar ook attenter en strijdvaardiger. Een gevaarlijke combinatie. Victum opende de score en de 17-10 bleek de eerste van nog eens 19 doelpunten na rust.

Schiettent
Hoe meer het laatste fluitsignaal naderde, hoe meer de sporthal een schiettent leek te worden. Helaas kon Kesteren het niet meer opbrengen om als één blok voor een andere uitdaging te gaan: de eer redden door het verschil onder de tien treffers te houden. Vorig seizoen scoorde Kesteren al eens 35 keer, nu weten de spelers ook hoe het is om er 35 om de oren te krijgen: niet zo leuk.

Van Victum verliezen is geen schande, maar de Betuwenaren hebben als ploeg bijlange na niet laten zien wat ze in huis hebben. Dat is jammer. Ook moet het niveau omhoog in de resterende vijf wedstrijden om de positie op de ranglijst te verdedigen. Zeker omdat KVZ en Dos-WK na een stroeve start van de zaalcompetitie nu ook flinke uitslagen neerzetten.

Tweede plaats…
Het goede nieuws: Kesteren heeft het behalen van de tweede plaats nog in eigen hand, maar dan moet het wel afrekenen met vier tegenstanders die allemaal met moeite en een dosis geluk werden verslagen. Ook wacht Devinco nog. De uitwedstrijd in Deventer eindigde in een gelijkspel.

Volgende week
Volgende week speelt Kesteren 2 thuis tegen nummer twee NKC 4. Het eerste neemt het dan op tegen Woudenberg, dat afgelopen zaterdag met 26-8 ook flink op z’n kloten kreeg van KVZ. Twee teams op weg naar eerherstel, dat belooft wat! Alle support is welkom.