Kesteren gaat dankzij thuiszege met een goed gevoel 2019 in

De afsluiter van 2018 liep voor Kesteren 1 afgelopen zaterdag een belangrijke zege. DOS-WK uit Enschede werd in De Leede met 16-15 verslagen.

2018 was voor de selectie van Kesteren een onvergetelijk jaar. Het eerste werd twee keer kampioen in de derde klasse: op het veld én in de zaal. Dat leverde promotie naar een treetje hoger op en daar doet het team verdienstelijk mee in de middenmoot. Dat is, héél kort samengevat, de situatie van Kesteren 1 op dit moment.

Maar om het jaar ook met een positief gevoel af te sluiten, moest er nog gewonnen worden van DOS-WK uit Enschede. Geen gemakkelijke opdracht: de laatste keer dat de Betuwenaren en de Tukkers elkaar troffen (jaargang ‘16-’17, zowel veld als zaal), kreeg Kesteren vier keer klop in één seizoen.

Aan elkaar gewaagd
In de beginfase ging het gelijk op. DOS-WK opende de score en maakte het antwoord van Kesteren (3-1) ongedaan door op 3-5 te komen, waarna de thuisploeg dit dunnetjes over deed (7-5).

Deze tweede voorsprong liet Johans team zich niet meer afpakken. Voor rust werd er nog een paar keer gescoord aan beide kanten, wat tot een 10-8 ruststand leidde. De Rood-Zwarte treffers kwamen van Dirk (2), Otto (3), Suzanne, Guylian (2) en Martijn (2), die een prima wedstrijd speelde op de plek van de na een paar minuten geblesseerd uitgevallen Reinder.

Kesteren neemt afstand na rust
De tweede helft was van een minder niveau dan de eerste, maar daar zullen weinig toeschouwers zich om beklagen. Kesteren kwam direct op 11-8 en liep na een lange periode zonder scores verder uit (14-8). DOS-WK was geknakt en maakte veel onnodige fouten. Deze tegenstander haalde z’n normale niveau niet, zoveel was duidelijk, maar wist vanaf 14-8 toch nog gevaarlijk dicht bij te komen. In het laatste kwart scoorde Kesteren nog maar twee keer, om bij het laatste fluitsignaal 16-15 op het bord te zien staan.

Echt spannend werd het niet meer. De laatste twee treffers van DOS-WK vielen al in de laatste minuut. Voor Kesteren scoorden in de tweede helft Otto (2), Dirk, Guylian (2) en Suzanne.

Nu hebben alle korfballers een mini-winterstop, om op 12 januari de competitie weer te hervatten. Voor de slectie staan verre uitwedstrijden in Zutphen op het programma. Op 19 januari spelen 1 en 2 weer thuis. Alle support is welkom bij beide wedstrijden!

Na afloop van de wedstrijd wordt het Rad van Fortuin weer van stal gehaald.