Kesteren 1 start nieuwe jaar met een mooie overwinning op KVZ

2019: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Kesteren 1 sloot het succesvolle 2018 af met twee zeges op rij en gaat tot nu toe in 2019 door met winnen. KVZ werd in Zutphen met 20-22 verslagen.

Stand poule 2D op per 12-1-2019

Het was een beetje David tegen Goliath: KVZ is één van de tien grootste korfbalverenigingen van Nederland en speelt in de tweede klasse onder z’n kunnen. Kesteren speelt juist op een hoger niveau dan ooit tevoren. Voor aanvang van de wedstrijd stonden de ploegen met elk vier punten gelijk in poule 2D.

KVZ leeft dus onder z’n stand en dus wisten de Betuwenaren dat deze tegenstander het plan had om in deze wedstrijd met een furieuze start orde op zaken te stellen. Guylian liet echter zien geen ontzag te hebben voor dit goede voornemen en gaf met een raak afstandsschot het juiste voorbeeld aan zijn team (0-1). Hierna lag het initiatief meer bij de thuisploeg. Halverwege de eerste helft had KVZ een klein gaatje geslagen (via 4-2 naar 7-5), maar de gewenste vliegende start? Die wist Kesteren te voorkomen.

In het resterende deel van de eerste helft kwamen de bezoekers eerst op gelijke hoogte om vlak voor rust zelfs de 9-10 binnen te halen en zo met een voorsprong de tweede helft in te gaan.

Tweede helft

In de tweede helft kon KVZ duidelijk niet meer dezelfde energie brengen, wat ten koste ging van speltempo en niveau. Bij Kesteren was het juist een opsteker dat er de hele wedstrijd op een steady niveau werd gespeeld, zonder slechte periode.

Tot aan 15-15 halverwege de tweede helft was het stuivertje wisselen met steeds maximaal één punt verschil, maar hierna sloeg Kesteren een gaatje: 15-17. KVZ wist dit vanaf de 17-19 nog te corrigeren (19-19) maar Marieke, Otto en Guylian gooiden de wedstrijd in het slot. Daar kon een Zutphense eretreffer niets meer aan veranderen. Eindstand: 20-22.

Een heerlijke opsteker om 2019 zo te beginnen. Kesteren staat nu in ieder geval één week tweede in de tweede klasse en daar mag de Calimero uit deze poule best even van genieten.

Dat genieten mag echter niet te lang duren, want volgende week staat Regio ‘72 uit Vaassen op het programma. Deze tegenstander behaalde tot nu toe nog maar twee punten, dus kunnen de Betuwenaren met winst een belangrijke slag slaan. Alle support is welkom!

Na afloop van de wedstrijd wordt er een draai gegeven aan het Rad van Fortuin. Ben jij er ook bij?

Rad van Fortuin