Kesteren weet in Veldhoven weer wat winnen is

Driemaal is scheepsrecht voor Kesteren. Door in Veldhoven het plaatselijke SDO met 20-23 te verslaan, werd de derde van drie Brabantse wedstrijden wél in winst omgezet.

Het houdt maar niet op met de indian summer. Vorige week, bij de thuiswedstrijd tegen DOT was het al extreem mooi weer voor de tijd van het jaar. Ook nu mochten de ploegen aantreden in perfect korfbalweer. De omstandigheden waren er voor een mooi korfbalgevecht.

Einde aan slechte reeks
Kesteren was er op gebrand om de slechte reeks te beëindigen na verlies tegen de Brabantse tegenstanders DKB en DOT. SDO stond derde in de tussenstand en had al enkele mooie resultaten neergezet, dus het zou hoe dan ook lastig worden.

Na de openingstreffer van SDO (via een strafworp), maakte Guylian direct met een schot de 1-1. Tot 7-7 hadden de partijen steeds vrij snel een antwoord op elkaars doeltreffende acties, maar bij die tussenstand sloeg Kesteren ineens een klein gat (7-10). Voor Kesteren scoorden Reinder (3), Dirk-Jan (3), Marieke, Guylian en Anne van Hesteren.

Het aanvalsspel was prima, maar verdedigend was Kesteren kwetsbaar. SDO maakte daar gebruik van, door met handige dieptepasses kansen in de korfzone te creëren en de aangeefpositie steeds goed te timen. Twee schoten en een doorloopbal verder was het weer gelijk (10-10). MAar dankzij een briljante doorloopbal van Guylian (met één hand afgerond met nog enkele meters te gaan tot de korf) was het toch Rood-Zwart dat met een voorsprong de rust in ging.

Tweede helft
Het gat van drie dat ongedaan werd, bleek een voorbode van nog meer gejojo met de voorsprong in de de tweede helft. Kesteren kwam veel sterker uit de startblokken. De 10-11 werd door Suzanne, Marieke, Otto en Guylian in rustig tempo uitgebouwd tot 10-15. De eerste treffer van SDO na rust was de eerste in een reeks die zorgde voor aansluiting, een gelijke stand en zelfs een kortstondige voorsprong voor de Brabanders. Van 11-15, via 14-17 naar 18-18 en zelfs 19-18. De Betuwse treffers in deze fase kwamen van Marieke en Guylian.

Bij 19-18 daalde het besef in bij Kesteren: “Dit gaan we niet nog een keer laten gebeuren.” Het was Guylian die gelijk maakte en na scores van Otto en Marieke ook de 19-22 op het bord zette. Wedstrijd definitief beslist. Dirk-Jan pakte nog een score mee en SDO zorgde voor het slotakkoord, maar kon niet voorkomen dat het na drie overwinningen op rij nu thuis verloor.

Stand per 20 oktober

Kesteren trekt na een goede wedstrijd tegen een gelijkwaardige tegenstander eindelijk eens aan het langste eind, dankzij een verbetering in het afronden, iets meer mazzel maar vooral de ouderwetse over-mijn-lijk-mentaliteit. Dat zijn de voorwaarden waarin het team tot goed korfbal komt en het elke tegenstander in deze poule lastig kan maken.

Laatste thuiswedstrijd op het veld
Volgende week staat wedstrijd nummer acht op het programma, de eerste ‘return’. Zwaluwen uit Zevenaar komt op bezoek, op zoek naar punten. De openingswedstrijd werd 10-15 in het voordeel van Kesteren. Wint Rood-Zwart nu weer, dan slaat het een flink gat met deze huidige nummer zeven in de tussenstand. Alle support is natuurlijk welkom!