Kesteren 1 komt tekort tegen DKB

De vooruitzichten voor Kesteren 1 veranderen in de tweede klasse D van week tot week. Vorige week werd Ready ‘60 nog eenvoudig geklopt, afgelopen zaterdag won DKB in Best net zo eenvoudig van de Betuwse bezoekers: 19-14.

Nu staat het team nog vierde in de rangschikking, maar de komende wedstrijden tegen DOT en SDO zijn essentieel om die plaats ook te behouden.

Persoonlijke fouten
Kesteren begon voortvarend aan de wedstrijd. Via Dirk-Jan (2) en Reinder kwam er zelfs een 0-3 voorsprong tot stand. DKB is echter een prima ploeg, die er in slaagde om bijna elke persoonlijke fout af te straffen. En die maakte Kesteren veel. Zo was de voorsprong van drie als sneeuw voor de zon verdwenen voordat het eerste kwartier voorbij was. Vanaf 5-5 namen de Brabanders het heft in handen en bij rust keek Rood-Zwart, niet voor de eerste keer dit seizoen, tegen een bijna onoverbrugbare achterstand aan: 14-9. De verdere Betuwse treffers kwamen van Anne Hakkert, Guylian (3), Anne van Hesteren en Reinder.

Tweede helft
Kesteren stond dit seizoen al vaker flink achter (thuis tegen Movado en uit bij Duko), maar kwam dan telkens ook weer terug in de wedstrijd. Het geloof was er dus nog, ondanks de zes punten achterstand.

In de eerste fase na rust werd er niet veel gescoord. Pas na tien minuten voegden beide teams scores aan het formulier toe en zo begon de tijd voor Kesteren al snel te dringen. Het spel was beter dan voor rust, maar zonder persoonlijke fouten was DKB nog altijd aan de Rood-Zwarten gewaagd. Guylian, Dirk-Jan en Marleen brachten het verschil op bepaald moment terug naar drie, maar DKB drukte de hoop hierna gelijk de kop weer in.

Tactische wissels en omzettingen van Johan mochten niet baten, want na een doelpuntloze fase was het juist DKB dat de 18-13 en 19-13 mocht noteren. De 19-14 van Guylian was een eretreffer. Kesteren kwam niet meer in de buurt en zo liep de wedstrijd uit op een terechte overwinning voor de Brabantse nummer twee, die vorige week nipt verloor van ongeslagen koploper Movado.

Stand 7 soktober

Volgende week mag Kesteren beginnen aan de tweede wedstrijd in het Brabantse drieluik: DOT uit Oss komt op bezoek. Dit team verloor afgelopen zondag dik van SDO (18-8), de tegenstander van de uitwedstrijd volgende week.