Movado maakt einde aan zegereeks Kesteren 1

Het heeft lang mogen duren, het was mooi, maar nu is het afgelopen: de zegereeks van Kesteren 1. Het bezoekende Movado uit Dordrecht klopte Kesteren thuis en maakte een einde aan een zegereeks van achttien gewonnen wedstrijden op rij.

Kesteren kwam via Guylian op 1-0, maar werd direct na de openingstreffer in de achtervolging gedwongen. Dezelfde Guylian maakte de 2-3 en boog met Otto en Reinder een 2-4 achterstand om in een 5-4 voorsprong.

Tot dit punt was er niet veel aan de hand, maar Movado bleek een ervaren en beheerst spelende tegenstander. Toen Kesteren in het vervolg van de eerste helft door de ondergrens zakte, stond het verschil binnen no-time op zes. Vlak voor rust viel wél nog de 8-13. Anne en Guylian droegen voor rust bij aan de score.

Betere tweede helft
Een wedstrijd die haast beslist leek bij de thee, in het nadeel van Kesteren 1. Dat is het team al een poos niet meer gewend. Maar het team komt op zowel het veld als in de zaal nu uit in de tweede klasse en dus kunnen dit soort momenten vaker voor gaan komen. De kunst is om juist gemotiveerd de tweede helft in te gaan en druk op de ketel te houden. Dat deed Kesteren afgelopen zaterdag dan ook. Getergd om de slechte eerste helft goed te maken kwam het team het veld weer op. Movado heropende de score, maar daarna begon de thuisploeg aan een inhaalrace. Van 9-14, via 13-15 tot 15-16.

Het trefzekere Movado bleef echter meescoren, waarbij (tijdens de gehele wedstrijd) tien vrije ballen en strafworpen een factor van betekenis waren. Bij 15-16 en 17-18 leek Kesteren even langszij te komen, maar bij de laatste keer dat de korfballers uit Dordrecht langs het randje van de afgrond gingen, zetten ze nog eens aan en herstelden het verschil op drie. Dat was Rood-Zwart te veel. Er werd aan beide kanten nog gescoord maar de wedstrijd werd met 20-23 beslist. In de tweede helft werden de Betuwse doelpunten gemaakt door Marieke (2), Guylian (3), Anne, Otto (2), Dirk-Jan (2) en Reinder (2).

Jammer maar helaas. Movado is een goede ploeg maar Kesteren was drie kwartier gelijkwaardig en één kwartier onder de maat. In de tweede klasse is dat al gauw te veel.

Volgende week speelt Kesteren in Duiven tegen Duko, dat de eerste wedstrijd verloor en de tweede wedstrijd op moment van schrijven nog moet gaan spelen. De week erna, speelt Kesteren thuis tegen Ready ‘60 uit Roermond, dat de eerste wedstrijd wist te winnen.