Kesteren sleept gelijkspel binnen in de slotfase

Na winst in de openingswedstrijd en verlies in de eerste thuiswedstrijd had Kesteren 1 afgelopen zaterdag in Duiven tegen Duko een mooie slag kunnen slaan. Na zestig minuten korfbal in de regen mocht Rood-Zwart echter blij zijn met het punt dat ternauwernood gered werd.

Of het nu door het weer kwam of een andere oorzaak had, het niveau ontsteeg dat van de derde klasse niet. Dat gold ook voor tegenstander Duko, waardoor de stand in de eerste helft gelijk op ging en eindigde in 7-7 bij rust. Dirk-Jan (2), Reinder (2), Anne, Guylian en Marleen vonden de korf.

Goede voornemens
Tijdens de rust was de sfeer in de kleedkamer verbeten. Ondanks een ronduit belabberde eerste helft was de stand nog gelijk. Oftewel: als het lek zou worden gedicht moest winst mogelijk zijn.

Helaas was er van deze goede voornemens weinig te zien in de eerste periode na rust. Duko kwam vrijwel direct na rust voor via een doorloopbal, waardoor Kesteren in de achtervolging moest. Hierna zakte Rood-Zwart volledig door het ijs. Duko liep uit, via 10-8 en 13-9 naar zelfs 16-10. Dirk-Jan, Anne en Reinder zorgden voor de Betuwse treffers.

Time-out
De time-out is een nieuw concept in het korfbal en coach Johan weet er goed gebruik van te maken. Hij legde het spel stil, pepte zijn ploeg nog één keer op en zag wat het resultaat was: een inhaalrace.

Reinder maakte een strafworp voor 16-11, waarna een schot van Otto binnenviel en Guylian en Marleen het verschil terug brachten op twee. Kesteren had de spirit weer, Duko begon wat gestresster te spelen en kon met een raak schot niet voorkomen dat Reinder en Guylian het verschil terug brachten naar één. Met een nieuwe treffer leek Duko de wedstrijd te beslissen, maar Reinder schoot het verschil opnieuw naar dat ene puntje.

Hierna ontvouwde zich een hectische slotfase waarin even geen punten meer vielen. Duelkracht en inzet gaven nu de doorslag. Kesteren bleef aanvallen maar verkrampte door de druk en kreeg het niet voor elkaar. Tot een Duko-dame aan de noodrem trok bij Linda en de scheidsrechter de bal voor de twaalfde keer in deze wedstrijd op de stip legde. Duko protesteerde, wilde de bal niet afgeven en laste een laatste time-out in om de concentratie te doorbreken. Reinder maakte na de time-out een vijf minuten eerder gemiste strafworp goed en tekende voor de 18-18.

Kesteren heeft gezien het wedstrijdbeeld een punt gered, maar mag zich aanrekenen dat het eigenlijk een punt heeft verloren tegen de hekkensluiter in de poule.

Duko

Aanstaande zaterdag (29 september) komt Ready ‘60 uit Roermond op bezoek. Deze – voor ons – onbekende tegenstander won ook één wedstrijd, maar verloor afgelopen zondag in Zevenaar van Zwaluwen (waar Kesteren de openingswedstrijd won). Meer informatie dan dat is er niet, maar één ding is zeker: het moet beter dan afgelopen zaterdag.

Ook is zaterdag de Open Dag, dus we hopen op wat extra publiek uit onze vereniging én daarbuiten. Alle support is welkom!

meer info over de Open Dag