Kesteren wint in Zevenaar bij debuut in de tweede klasse op het veld

Kesteren 1 wacht dit seizoen als promovendus in de tweede klasse (en op het veld zelfs debutant op dit niveau) een wat bescheidener rol dan vorige jaargang in de derde klasse. Ondanks dat wist het team van Johan van Haut de eerste wedstrijd direct te winnen. Een vroege voorsprong in Zevenaar, tegen De Zwaluwen, werd tot het laatste fluitsignaal vastgehouden: 10-15.

Zwaluwen 1 - Kesteren 1

De bezoekers verdedigden sterk, waardoor aanvallend rustig gezocht kon worden naar de opening. Guylian wist met twee schoten als eerste de korf te vinden, waarna De Zwaluwen ook van start gingen. Reinder hield hierna met een korte kans de marge van twee in stand en zo bikkelden de kemphanen door tot aan de rust. Er vielen weinig doelpunten en verdedigend stond het goed. Dirk-Jan, Anne en Suzanne scoorden nog voor Kesteren, maar ook de thuisploeg maakte er nog twee waardoor er bij de thee een karige 3-6 op het scorebord stond.

Tweede helft
Het devies voor de tweede helft: geconcentreerd blijven verdedigen en geduldig aanvallen. De Zwaluwen openden de score, maar via Reinder (strafworp en schot) en Dirk-Jan (strafworp) werd de voorsprong uitgebouwd naar 4-9. Kesteren leek de wedstrijd te hebben beslist, maar maakte in de fase hierna kennis met het niveau in de tweede klasse. Even genieten van een ruime voorsprong is er niet bij. Door een verlies aan focus wist de thuisploeg vier keer achter elkaar te scoren en zo bijna gelijk te maken.

Pas bij 8-9 rechtte Kesteren de rug en bracht het team het verschil met enige hulp van de scheidsrechter terug naar 8-13 (Dirk-Jan en Reinder benutten drie strafworpen en Dirk scoorde ook nog van afstand). De Zwaluwen mochten na twee aansluitingstreffers nog even hopen, maar Otto en Guylian gooiden elk met een doorloopbal de wedstrijd in het slot.
Zwaluwen 1 - Kesteren 1
Koploper voor in ieder geval één dag
Een prima resultaat: beginnen met een uitwedstrijd in een hogere klasse en toch direct winnen, zelfs zonder echt het topniveau te halen. Kesteren 1 mag trots zijn en kijkt reikhalzend uit naar de eerste thuiswedstrijd op dit niveau, volgende week tegen Movado uit Dordrecht. Voor nu zijn de Betuwenaren zelfs even koploper, want de andere ploegen uit de poule spelen hun wedstrijden op zondag. Alle support is op zaterdag 15 september welkom!

Kesteren - Movado