Kesteren 1 ontsnapt aan verlies in verre uitwedstrijd

Een aantal keer dit seizoen heeft Kesteren met de hakken over de sloot één of twee punten binnengehaald. Zaterdag ook weer: in Roermond eindigde de wedstrijd tegen Ready ‘60 op de valreep in een gelijkspel: 17-17.

Vorige week was Kesteren nog vele malen te sterk voor toenmalig tegenstander Duko. Nu moest het tegen Ready’ 60 alle zeilen bijzetten.

Laag tempo, weinig strijd
Het was drukkend warm bij de start van de wedstrijd en dat had gevolgen voor het spel. Het was, vanuit Betuws perspectief, niet fel en snel genoeg om de tactische keuzes van de tegenstander af te straffen. Vooral het eerste verdedigingsvak had er moeite mee.

Lees ook het wedstrijdverslag van de thuiswedstrijd

En Ready? Dat had duidelijk de beelden van de eerste wedstrijd goed bekeken en stond met een plan in het veld. Er werd achter verdedigd en in laag tempo aangevallen, om Kesteren de wind uit de zeilen te nemen. Bij een Betuwse voorsprong zou dat plan niet lang stand hebben gehouden, maar die voorsprong kwam er maar niet.

Het was namelijk Ready dat op 1-0 kwam en Kesteren dat in de achtervolging moest. Via 3-3 werd het even 4-5, maar verder stond de thuisploeg steeds aan de goede kant van de score. Rood-Zwart mocht zelfs van geluk spreken dat het vlak voor rust van 10-8 op een 10-10 gelijke stand kwam.

Kesteren blijft achter de feiten aanlopen
In de tweede helft veranderde het wedstrijdbeeld niet. Kesteren kwam nog op 10-11 voor, maar kon dat niet vasthouden en gaf Ready weer de mogelijkheid om het spel te vertragen. Ondertussen zaten de Betuwse spelers niet meer in de wedstrijd en kwam er wat frustratie bij kijken. De 17-14 voorsprong voor de thuisploeg leek er dan ook te veel aan, zeker toen het eerste verdedigingsvak ongeveer tien minuten lang niet wist te scoren.

Het sterke verdedigingswerk van het andere vak en een uiteindelijke treffer (met nog enkele minuten te gaan) van Otto boden hoop. Kesteren had even het momentum en wist via nog twee scores tóch op gelijke hoogte te komen. Bij 17-17 vond de scheidsrechter het welletjes.

Kesteren moest winnen om nog een klein beetje druk op de eerste plaats van Movado te zetten en verloor dus eigenlijk een punt. Dat is teleurstellend, maar gezien het wedstrijdbeeld is opluchting terecht. In het Limburgse kamp heerste enorme teleurstelling, omdat Ready de overwinningspunten hard nodig heeft in de strijd tegen degradatie.

Volgende week
Op zaterdag 25 mei staat de thuiswedstrijd tegen DKB op het programma. In Best was Kesteren in oktober kansloos: 19-14. Alle reden dus om revanche te willen, al was het maar omdat de uiteindelijke tweede plaats bij winst binnen handbereik ligt.

Ook voor Kesteren 2 is de wedstrijd van volgende week spannend. Hier geldt dat bij winst op AKC 3 de derde plaats in de eindrangschikking lonkt. Met andere woorden: alle support is welkom!