Kesteren 1 klopt Ready ’60 op feestelijke Open Dag

Op de feestelijke eerste Open Dag bij Korfbal Kesteren, wist het eerste team het bezoekende Ready ‘60 met 20-15 opzij te zetten. Na de D1, C1. B2, B1, S4, S3 en S2 was S1 zo het achtste Kesteren-team dat zaterdag wist te winnen. Een mooie dag voor de vereniging!

Vanaf 10 uur ‘s ochtends was het raak op sportpark De Leede. Clinics (i.v.m. de Open Dag), jeugdwedstrijden, een springkussen en vooral de extra drukte maakten deze zaterdag anders dan anders. Na de laatste proeftraining begonnen senioren 2 en 1 aan de voorbereiding op hun wedstrijden. Het tweede won met 13-12 van HKC 2 en pakte zo knap voor de derde keer op rij de volle buit. Hierna was de beurt aan Kesteren 1.

Moeizame start
Helaas kende het team tegen Ready opnieuw een moeizame start. Guylian maakte uit een vrije bal al wel snel de 1-0, maar na de Roermondse 1-1 had het eerste verdedigingsvak veel moeite om de korf te vinden. Het spel was te gehaast en de afronding onnauwkeurig. Het vak van aanvoerder Guylian verdedigde prima, maar moest na een klein kwartier toch de 1-2 incasseren. Zo keek Kesteren toch weer tegen een achterstand aan, hoewel het de bovenliggende partij was.

In het vervolg van de eerste helft draaide het (iets) beter. Linda maakt de de 2-2, waarna de Guylian het goede voorbeeld gaf en twee keer scoorde in twee minuten. Otto (2) en Reinder zetten hun naam ook op het scoreformulier, maar Ready hield met twee schoten druk op de ketel. Ruststand: 8-4

Goed uit de startblokken
In de tweede helft kwam Kesteren goed uit de startblokken. Guylian had het weer op zijn heupen en maakte snel de 9-4 en 10-4. Reinder vond ook twee maal de korf waarna Suzanne en opnieuw Guylian de voorsprong uitbreidden naar 14-4. De wedstrijd was hiermee wel beslist, maar de Roermondse bezoekers bleven ervoor gaan en kwamen terug via hun sterke dames terug tot 14-6. Het gat was echter definitief geslagen: via Reinder (2) en Dirk-Jan werd 18-9 bereikt.

Bij deze stand zakte het niveau bij Rood-Zwart weer iets terug, waardoor Ready terugkwam tot 18-13. Meer stond Kesteren niet toe: Reinder en Dirk-Jan zorgden voor de negentiende en twintigste score, terwijl Ready er ook nog twee maakte. Eindstand: 20-15.

Derde plaats
Kesteren blijft dankzij de winst in ieder geval nog één week derde in de tussenstand. Volgende week volgt een uitwedstrijd bij DKB in Best, dat op moment van schrijven nog geen puntverlies heeft geleden. Een mooie uitdaging dus!

Ready