Kesteren brengt koploper Movado eerste verliespunten op het veld toe

De hervatting van de veldcompetitie is voor Kesteren 1 goed uitgepakt. Ongeslagen koploper Movado werd in Dordrecht met 17-20 verslagen. Dat gebeurde in een wedstrijd die meer draaide om beleving dan verzorgd spel.

De hoge temperatuur en stevige wind hadden invloed op het spelverloop. Beide ploegen begonnen wat ongeconcentreerd, maar Kesteren herpakte zich vrij snel waar Movado fouten bleef maken. Zo liepen de bezoekers na de 1-1 uit naar 3-6 en uiteindelijk 6-9 bij rust.

Het dit seizoen verwende Dordtse publiek (Movado verloor deze jaargang tot dit weekend slechts één keer) was niet blij met het verloop van de wedstrijd en begon commentaar te leveren op tegenstander én scheidsrechter. Zelfs de Movado-spelers – die zelf ook maar moeilijk met de geboden tegenstand konden omgaan – moesten het ontgelden. Dit kwam het spelniveau en de sfeer in het veld niet ten goede. Al in de eerste helft kreeg Otto het bij een vrije bal voor Kesteren aan de stok met Reinders tegenstander, waarbij beiden een gele kaart kregen. Laten we het er op houden dat dit niet het enige akkefietje was.

Tweede helft
Hoe dichter het laatste fluitsignaal naderde, hoe hoger de spanning opliep. Het blijft mooi om te zien dat Kesteren – toch nog steeds een relatief jonge ploeg – in dit soort situaties kalm blijft en niet door het ijs zakt. En waar het scoreverloop in de zaal vaak nogal ‘jojode’ hield de marge van twee, drie of vier treffers de gehele wedstrijd stand.

De overwinning kwam niet meer echt in gevaar. Dat is een mooie opsteker voor de rest van het veldseizoen, dat nog zes wedstrijden telt. De rest van de top vier, DKB en SDO, verloor ook, waardoor er helaas niet direct meer druk komt te staan op de eerste plaats van Movado.De ploeg uit Dordrecht heeft alles in eigen hand, maar moet uit een ander vaatje tappen dan afgelopen zaterdag om de eerste plaats vast te houden.

De zaterdagse wedstrijd van twee is verplaatst. De eerste thuiswedstrijd voor Kesteren 1 en 2 staat op 11 mei op het programma. 2 speelt dan tegen Rheko 3, 1 treedt aan tegen Duko. We hopen op net zulk goed weer als dit paasweekend. Alle support is welkom!

Onderstaande foto willen we jullie niet onthouden. Coach Johan zat bij de voorbespreking al in een zetel. Alles onder controle!