Kesteren haalt twee zwaarbevochten punten op in Woudenberg

Het treffen bij Woudenberg afgelopen zaterdag was een ‘do-or-die’-wedstrijd voor Kesteren. Gelukkig voor de Betuwenaren werd het do: 20-21.

Na twee keer verlies snakte Kesteren naar een overwinning. Twee weken terug was concurrent Animo te sterk, vorige week won titelfavoriet Victum in sporthal de Leede. Nu stond Woudenberg dus op het programma, vooraf ook ingeschat als directe concurrent in de strijd om weg te blijven bij de laatste twee plaatsen (die tot degradatie leiden).

Als de uitslagen van afgelopen weekend iets bewijzen, is het wel dat bijna alle ploegen van elkaar kunnen winnen. Woudenberg en Kesteren bleken dan ook zeer aan elkaar gewaagd. Rood-Zwart startte uitstekend. Het kwam op 0-1 om na de gelijkmaker vlot uit te lopen tot 2-8.

Na deze goede start kwam Woudenberg beter in de wedstrijd en verloor Kesteren iets aan scherpte. Zo werd de voorsprong langzaam ongedaan gemaakt en kwam de thuisploeg zelfs even op 11-10. Voor de thee rechtte Kesteren de rug om weer op 11-12 te komen. De scores voor rust kwamen van Suzanne, Otto (3), Reinder (2), Dirk (3), Marieke en Guylian (2).

Tweede helft: spannende slotfase
De tweede helft verliep min of meer zoals de eerste. Woudenberg opende met de 12-12, maar hierna domineerde Kesteren een fase, tot 13-17. Ook nu weer wist de thuisploeg het tij te keren, langzaam dichterbij te komen en bij 19-18 zelfs voor de tweede keer een voorsprong te behalen. Maar de Kesteren-spelers waren vastbesloten dit niet meer uit handen te geven.

Na de 19-19 werd de wedstrijd beslist (19-21). De aansluitingstreffer, die Woudenberg maakte terwijl Marieke gevloerd was, mocht niet meer baten. De eerste twee punten van de zaalcompetitie waren een feit! De treffers in de tweede helft kwamen op naam van Guylian (2), Dirk (2), Anne (3), Reinder en Otto.

Al met al heeft Kesteren een heel belangrijke en ietwat gelukkige overwinning behaald, die ook verdiend was op basis van sterke fases voor en na rust.

Volgende week: DOS-WK
Volgende week komt DOS-WK uit het verre oosten (Enschede) naar de Leede. Opnieuw een belangrijke wedstrijd voor Kesteren. Een thuisoverwinning zou het jaar 2019 op korfbalgebied erg mooi inluiden, maar de laatste twee ontmoetingen (in de zaal, twee seizoenen geleden), gingen beide naar de Tukkers. Een zware dobber dus.

Alle support is welkom!