Kesteren maakt het Victum één helft lastig

Kesteren behaalde zaterdag ook in de eerste thuiswedstrijd in de zaal geen overwinning. Bij rust was er nog een voorsprong maar Victum maakte het verschil ruimschoots goed in de tweede helft: 21-27.

In de eerste helft ging het gelijk op. Hoewel Victum de score opende en ook de 0-2 maakte, scoorde Kesteren direct lekker mee en kwam het bij 9-8 zelfs op voorsprong. De bezoekende ploeg, die op het veld verdienstelijk in de eerste klasse uitkomt, raakte in deze fase gestresst en kon niet voorkomen dat Kesteren op 10-8 kwam en de marge van twee in stand hield tot aan de rust (12-10). De scores voor rust kwamen van Margreet (2), Suzanne, Guylian (4), Reinder (2), Otto en Dirk (2).

Tweede helft
Na rust zette Victum de ergernis over de achterstand om in beter spel en Kesteren kon niet meer dezelfde weerstand bieden. Otto maakte nog de 13-10, maar daarna was het initiatief aan de Houtense bezoekers die de achterstand snel wisten om te buigen naar een 14-15 voorsprong. Kesteren kon in het spoor blijven tot 19-20, maar moest toen met lede ogen toezien hoe Victum de nekslag uitdeelde. Bij 19-24 was de wedstrijd wel gespeeld en de laatste treffers in de slotfase waren voor de boeken: eindstand 21-27. In de tweede helft scoorden voor Kesteren: Otto (2), Guylian, Dirk (4) en Margreet (2).

Kesteren 2 verloor voorafgaand aan de wedstrijd ruim van Oost-Arnhem 3 en heeft nu, net als het eerste, nog geen punten behaald.

Volgende week
Volgende week spelen 1 en 2 belangrijke wedstrijden, allebei tegen tegenstanders die al wel één keer winst op zak hebben. Het tweede speelt in het Twentse Nijverdal tegen NKC 4. Kesteren 1 komt om 17:40 uur in een uitwedstrijd tegen oude bekende Woudenberg in actie.

Belangrijke wedstrijden, dus alle support is welkom!

stand