Winst in seizoensslot dat in het teken stond van afscheid

In de laatste wedstrijd van dit seizoen en de uitzwaaiwedstrijd van Marleen, Guylian en coach Johan won Kesteren van SDO: 24-14.

Het was een wedstrijd om “des keizers baard”, oftewel de eer. SDO was voor aanvang al lang en breed veilig voor promotie, terwijl Kesteren de tweede stek ook niet meer zou afgeven.

Voor Kesteren stond er nog wél iets op het spel, namelijk een mooi afscheid. Het doel was om nog één keer te knallen en twee succesvolle seizoen met deze coach en groep af te ronden. Je vindt een terugblik op Johans tijd als coach op: korfbalkesteren.nl/johan-guylian-en-marleen-bedankt

De doelstelling werd gelukkig gehaald. Vooral in de eerste helft was Rood-Zwart heer en meester. Snel stond er al een 6-1 op het bord en de beslissing van SDO om daar via achterverdedigen iets aan te doen pakte verkeerd uit. Kesteren liep uit naar 10-1 en gooide zo de wedstrijd in het slot. In het vervolg hield SDO wel gelijke tred. Ruststand: 15-5.

Tweede helft
De tweede helft werd ontsierd door wrevel. Onderling, met SDO en ook de scheidsrechter. Bij Kesteren zat er wat frustratie dat het niveau uit de eerste helft niet meer gehaald werd. Zo wisten de bezoekers het verschil te verkleinen naar 17-9, maar uiteindelijk wist Kesteren de marge van 10 toch te herstellen. Ondertussen maakte Guylian een aantal fraaie doorloopballen, zoals we van hem gewend zijn.

De eindstand was uiteindelijk 24-14. Een bij vlagen ijzersterke eerste helft werd opgevolgd door een vrij matige tweede helft. Zo was deze uitzwaaiwedstrijd in ieder geval voor dit seizoen een passende.

Een hele mooi prestatie natuurlijk, tweede worden in de tweede klasse! We zijn benieuwd wat volgend seizoen ons brengt. We zien jullie graag weer terug, langs (en in) het veld en hier.

Eindstand Kesteren1