Johan, Guylian en Marleen, bedankt voor twee topseizoenen!

Het hoort net zo goed bij teamsport als een bidonkrat, scheidsrechter of speelveld: afscheid nemen. Elk seizoen is het weer een komen en gaan van spelers, coaches en andere betrokkenen. Gelukkig weten we deze ‘duiventil’ bij Kesteren altijd binnen de perken te houden, maar ook wij moeten er dit seizoen aan geloven. Met Marleen en Guylian nemen twee basisspelers uit 1 afscheid, net als coach Johan.

Gretig en vastberaden
We mogen blij zijn dat hij de keuze voor Kesteren destijds gemaakt heeft! Hij wist een enorme gretigheid en vastberadenheid bij het team los te maken. Een voorbeeld: de afgelopen zaalperiode. Keer op keer wist 1 in ware Houdini-acts te ontsnappen en de wedstrijd in de laatste minuten binnen te slepen. Dat gaf het team en de supporters veel voldoening. Voor tegenstanders was het minder leuk.

Geen schande, dat het soms met hakken over de sloot was. Kesteren is doorgaans geen tweedeklasser, laat staan dat de tweede plaats binnen bereik ligt. En die hebben we, zowel op het veld als in de zaal, gehaald.

Vorig seizoen
En dan het vorige seizoen. Twee keer wisten we kampioen te worden, in de zaal was dat op ruime afstand. En dat terwijl we bij de start van het seizoen promotie (dus een plaats bij de eerste twee) ‘brutaal’ als doelstelling hadden gesteld. De uit- en thuiswedstrijd tegen Tiel staan me nog helder bij, net als de uitwedstrijd bij Animo op het veld en de eerste thuiswedstrijd in de zaal. De 35-7 tegen de tegenstander van de dag, liet ons zien waar we stonden en dat het kampioenschap de enige reële doelstelling was.

Marleen, dankjewel voor jouw bijdrage aan het team. Je hebt menig dame uit de wedstrijd gespeeld en maakte het verschil als dat nodig was.

Guylian, we gaan jou en je afstandsschoten, onnavolgbare acties en prachtige doorloopballen missen. Alle succes bij Wageningen!

Johan, bedankt voor de gezelligheid, het spel dat je ons hebt bijgebracht en de successen die we hebben mogen vieren. Je volgende team boft!

Kesteren 1