Kesteren verliest voor de tweede keer dit seizoen van DOT

DOT is na dit seizoen één van de twee teams die Kesteren zowel uit als thuis wist te verslaan. In een matige wedsdtrijd in Oss werd het 14-12. Uitgerekend op de ‘eerste zomerse dag van 2019’ mocht het eerste team aantreden op een ouderwets groot veld. Dat had z’n impact op het team, dat door blessures en andere oorzaken niet compleet was. Nienke speelde op de positie van Anne en Dirk verving de geblesseerde Otto.

5-6 bij rust
Nienke en Dirk vielen goed in, maar desondanks was het te merken dat de vier basisspelers in hun vak niet compleet waren. Waar het eerste aanvalsvak de korf goed wist te vinden en ook prima verdedigde, had het andere vak het vooral aanvallend lastig. Na 20 minuten spelen was het 5-5, waarna het lang duurde voordat Dirk uiteindelijk de 5-6 ruststand op de borden zette. Dat was dus met name te danken aan het goede verdedigingswerk in het andere vak.

Tweede helft
In de eerste fase na rust leek het duel even op gang te komen, met doelpunten over en weer. Bij de drinkpauze halverwege de tweede helft was de stand 9-9. Het vervolg van de wedstrijd was echter juist weer tam en traag. Lang werd er niet gescoord, totdat de wedstrijd in de slotfase ontbrandde. Er kwam wat meer gif in, mede doordat de scheidsrechter zowel veel toeliet als bestrafte. Voor DOT stond lijfsbehoud nog op het spel en dat was te merken aan de houding van spelers, wissels en publiek.

Kesteren miste de scherpte om een antwoord te bieden aan het fanatisme van de tegenstander. Uiteindelijk was het daardoor DOT dat het beste omging met de kansen die er ontstonden en aan het langste eind trok: 14-12.

Nu moet Kesteren de laatste thuiswedstrijd van het seizoen – tegen SDO – minstens gelijk spelen om (alleen) op de tweede plaats te eindigen. Die wedstrijd staat zaterdag 15 juni op het programma. Hoofdcoach Johan neemt dan afscheid, net als een aantal spelers uit de selectie. Uit Kesteren 1 zijn dat Marleen en Guylian.

Alle support bij de wedstrijd en het afscheid is van harte welkom!