De zoete wraak van Kesteren 1

Afgelopen zaterdag 2 februari was het zover. Kesteren 1 speelde tegen Animo 1. Een echte streekderby. Wederom kon er gestreden worden om de titel ‘Beste ploeg van de Betuwe’. Na een nederlaag van Kesteren bij Animo thuis, had het team van Johan van Haut een nare bittere nasmaak in de mond. Ze waren er dan ook op gebrand om deze weg te spoelen. Na een niet zo goede trainingsweek, door ziekte van meerdere ploeggenoten en wat city-tripjes, stond de ploeg op zaterdag toch echt op scherp.

Eerste helft
Dit was ook duidelijk te zien. Nadat Kesteren 1 had warmgelopen en met het team van de week, de C1 en C2, was voorgesteld aan een best wel volle zaal, gingen zij in een moordend tempo van start. Animo wist niet wat hen overkwam. Na de 1-0 van Guylian, een prachtig afstandsschot, hadden ze een mager antwoord door er 1-1 te maken. Echter waren zij niet bestemd tegen het tweede aanvalsvak, wat ook door middel van twee schoten op afstand er meteen 3-1 van maakte. Op deze manier ging Kesteren het eerste deel van de eerste helft door met scoren tot dat het na 15 minuten 9-5 stond.

Na de (terechte) time out van Animo was het spel van Kesteren niet meer zoals zij begonnen waren. Het vuur leek een beetje uitgedoofd. Toch teerde Kesteren verder op de voorsprong die zij opgebouwd hadden. Vanaf de kant moet dit een heel saai deel van de wedstrijd geweest zijn, want er werd 11 minuten lang niet gescoord. Het vermelden waard is dat er wel 4 strafworpen gemist zijn, waardoor Kesteren zijn voorsprong kon behouden.

Toch heeft Animo voor rust nog ergens kracht vandaan weten te toveren, want zij kwamen toch terug tot 12-8. De doelpunten van Kesteren kwamen in deze helft van Guylian, Reinder, Otto, Marieke en Martijn. Allemaal stuk voor stuk met medewerking van hun vakken en allemaal op hun eigen manier even fantastisch.

Rust
Met 4 punten voorsprong de rust in, dat was toch al 6 punten beter dan de vorige keer, waar Kesteren met 2 achter de rust in ging. Geen reden tot zorgen. In de rust werd afgesproken, weer met hetzelfde vuur en energie als de start van de wedstrijd de tweede helft in te gaan.

Tweede helft
Van deze afspraak was weinig terug te zien in het veld. Aanvallen draaide moeizaam en het tempo bij Kesteren lag erg laag. Suzanne en Anne zorgde in deze eerste minuten voor 14-9 op het scorebord. Toch liet Kesteren Animo in het spel terug komen door de gemaakte voorsprong weg te geven en op 2 punten te laten komen. Gelukkig wisten Guylian en Otto deze voorsprong te behouden door te scoren van afstand. In deze fase van de wedstrijd liet de scheidsrechter veel van zichzelf horen. Veel van zijn beslissingen eindigde op de stip. Helaas was het niet alleen Animo dat zijn strafworpen niet afmaakte. En zo werd het 18-16 met nog 10 minuten op de klok. Spannend!

Maar, dit zou Kesteren zichzelf niet twee keer laten gebeuren, en met versterking vanaf de bank erbij lieten ze zichzelf weer zien. Dit resulteerde in een eindstand van 22-17. Hierdoor kon Kesteren de bittere nasmaak van vorige keer uit hun mond spoelen. En als een speelster uit de selectie, die trots is op haar team, heb ik de beste bekentenis ooit; Wraak is echt zoet, mierzoet!

Volgende week
Dit brengt Kesteren weer op de tweede plaats, onder Victum uit Houten. Een geduchte tegenstander waar Kesteren volgende week tegen speelt. Alle support kunnen we dus gebruiken!!!! Komen jullie ons aanmoedigen??

Kesteren 2
Helaas kon Kesteren 2 de punten niet in eigen hal houden, en verloren zij na toch een goed gespeelde wedstrijd tegen Synergo 2. Volgende week weer op naar winst!