Kesteren sluit eerste veldhelft af met ruime overwinning

Kesteren 1 won afgelopen zaterdag de laatste veldwedstrijd van 2018 van de Zwaluwen uit Zevenaar. In Kesteren werd het 25-14.

De Zwaluwen zijn geen hoogvliegers, met vier punten uit de eerste zeven wedstrijden. Kesteren won de eerste wedstrijd van dit veldseizoen in Zevenaar met 10-15. De ploeg wist vorige week echter wel van nummer twee DKB te winnen, waardoor het treffen met Kesteren aan belang won. Bij winst voor de thuisploeg zou het gat op vijf punten komen, bij winst voor de bezoekers zou dat maar één punt zijn.

Wedstrijdverslag Zwaluwen thuis4-0
Toch liet Kesteren vanaf de start zien de wil te hebben om te winnen. Het veldoverwicht was er ook naar, hoewel het even duurde voordat de 1-0 op de borden stond. Die kwam, na een dikke vijf minuten, van Guylian. Suzanne zorgde voor de 2-0 waarna Kesteren uitliep doordat Anne en Marieke ieder een strafworp afdwongen, die beide werden benut door Reinder.

De bezoekers gingen echter niet bij de pakken neerzitten en bleven hun spel spelen, waardoor de marge van vier lang behouden bleef. Ruim vijf minuten voor rust was het nog 10-5, maar Anne en Suzanne (2) drukten de laatste hoop voor de tegenstander de kop in (13-5). Een prima ruststand. Voor de eerdere punten zorgden Otto (2), Anne, Guylian, Dirk-Jan en Suzanne.

Tweede helft
De wedstrijd was dus in feite wel gespeeld, maar de spelers bleven er voor gaan om het chagrijn van een eerdere slechte reeks van drie verloren wedstrijden eens lekker weg te spelen. Aanvallend bleef het lekker lopen, maar ook De Zwaluwen lieten zich meer zien. Al snel was de voorsprong opgelopen tot 17-7. Even verslapte Kesteren (19-12) en met een sterkere slotfase werd alsnog een ruime overwinning neergezet (25-14). Reinder (3), Guylian (3), Marieke (2), Anne, Marleen en Martijn maakten de Rood-Zwarte doelpunten.

Een mooie opsteker was de goede invalbeurt van Martijn, maar vooral ook de rentree van Margreet in haar team. Zij raakte tijdens het vorige seizoen geblesseerd aan haar enkel en tijdens de zomerstop nog ernstiger geblesseerd aan haar knie. Nu is ze op de weg terug en kon ze voor het eerst minuten maken aan het slot van deze wedstrijd. Het deed iedereen goed haar weer in wedstrijdverband in actie te zien komen.

Wedstrijdverslag Zwaluwen thuis

Kesteren 2
Het tweede team kwam voorafgaand aan de wedstrijd van het eerste in actie tegen Zwart-Wit 2 en won met 18-10. Hierdoor neemt Kesteren 2 na acht wedstrijden een gedeelde tweede plek in in de poule. Een prima tussenstand, zeker als we rekening houden met de kleine blessuregolf in één én twee.
Stand per 28 oktober

Op naar de zaal
Nu is het tijd om de zaalschoenen van de zolder te halen. Op 24 november worden de eerste competitiewedstrijden in de zaal gespeeld. Tot die tijd is er nog een periode van trainen en oefenwedstrijden. We zien jullie graag in sporthal De Leede!