Kesteren boekt moeizame vijftiende overwinning op rij

Het ging allemaal een stuk moeizamer dan vorige week tegen Animo, maar Kesteren 1 won afgelopen zaterdag op bezoek bij RDZ en boekte hiermee de vijftiende competitieoverwinning op rij. De wedstrijd eindigde in 18-20.RDZ is een fysiek sterke ploeg, die het door strijd en inzet beter korfballende ploegen vaak lastig maakt. Dit lukte ook tegen Kesteren. De bezoekers startten nog prima en stonden na ruim tien minuten op 2-6 (via Guylian, Margreet (2), Otto (2) en Dirk-Jan). Op dat moment leek er nog geen vuiltje aan de lucht voor de Rood-Zwarten.

Kesteren - RDZ
RDZ liet zien dat het in deze wedstrijd niet zonder slag of stoot zou gaan. In de fase tot vijf minuten voor rust werd er sowieso veel gescoord en kwam RDZ nog bijna op gelijke hoogte (9-10), maar sloeg Kesteren toch weer een gaatje (10-13). Betuwse scores kwamen op naam van Guylian (3), Dirk-Jan (3) en Margreet. De beide ploegen leken vrede te hebben met deze ruststand, maar ook de 10-14 en 11-14 vielen nog.

Tweede helft
Alle hens aan dek dus tegen deze taaie tegenstander, die de tweede helft beter begon dan de bezoekers. In de tien minuten na rust scoorde alleen RDZ twee maal om op 13-14 te komen. Kesteren mocht van geluk spreken dat de scheidsrechter in de tweede helft meer oog had voor het fysieke spel en de overtredingen van de thuisploeg. Otto verschafte met twee strafworpen wat lucht, terwijl Guylian ook nog raak schoot en zo het verschil van drie herstelde (14-17).
Minder geluk had Margreet, die verkeerd terecht kwam op het hobbelige natuurgras en haar enkel lelijk blesseerde. Zo zit Kesteren 1 op dit moment met twee spelers die door een enkelblessure uitgeschakeld zijn.

Tot op het eind bleef het spannend, maar opnieuw waren het Otto (2) en Guylian die RDZ pijn deden en de wedstrijd zelfs beslisten (16-20). Twee treffers mochten de thuisploeg niet meer baten (18-20). Kesteren ging met de overwinning lopen en deed dit in competitieverband voor de vijftiende keer op rij.

Uitzicht op het kampioenschap
Vijftien keer winnen op rij dus. Als Kesteren deze reeks door weet te trekken naar achttien overwinningen, is ook op het veld het kampioenschap binnen. Hiervoor staan nog op het programma:

• Skunk-thuis, op zaterdag 12 mei om 15:30 uur op de Leede
  • Arena-thuis, op zaterdag 26 mei om 15:30 uur op de Leede
  • Reehorst-uit, op zaterdag 2 juni om 15:30 uur in Ede

Kesteren 2
Kesteren 2 trad voorafgaand aan de wedstrijd van het eerste aan tegen RDZ 2, de nummer drie in de tussenstand. Een belangrijke pot dus, die het bezoekende team ook ternauwernood wist te winnen. Het eindigde in 15-16, waardoor Kesteren veilig op koers blijft voor het kampioenschap in de poule.