Kesteren claimt koppositie met ruime winst in derby tegen Animo

Kesteren 1 heeft de koppositie in poule 3F overgepakt van Animo, door de streekgenoot in Geldermalsen met 14-23 overtuigend aan de kant te zetten.

Beide teams kennen een uitstekend seizoen in de derde klasse. Kesteren verloor tot nu toe zowel op het veld (thuis tegen Animo) als in de zaal slechts één keer. Animo verloor op het veld nog niet eerder, en moest in de zaal slechts twee maal de winst aan een tegenstander laten. De wedstrijd was dus niet alleen een derby, maar ook een topper in poule 3F.

naar het wedstrijdverslag van Animo

Animo - Kesteren

Kesteren, met Martijn in de basis op de plaats van de geblesseerde Reinder, startte sterk. Guylian zorgde met twee schoten voor een 0-2 voorsprong en na een Animo-treffer maakte Otto 1-3. Hierop volgde een periode waarin beide teams de korf met moeite vonden en de opbouw ook moeizaam was. Animo kwam op 2-3 na een kleine tien minuten zonder score, maar de gelijkmaker lag voor de thuisploeg buiten bereik.

Scores van zeven spelers, Animo gevloerd
De aansluitingstreffer luidde namelijk de laatste fase van de eerste helft in, waar Kesteren de wedstrijd feitelijk besliste door via zeven spelers te scoren. In één spurt liep de stand op naar 6-12 bij rust. Dirk-Jan, Martijn, Suzanne, Anne, Margreet, Guylian (3) en Otto droegen met een treffer bij.

Animo bevond zich bij de thee dus in een benarde positie en Kesteren ging na rust rustig door waar het gebleven was. Na een kwartier hadden Margreet (3), Guylian en Dirk-Jan (2) de wedstrijd beslist (10-18), waarbij vooral de twee doorloopballen van Dirk-Jan het vermelden waard zijn. Animo was geknakt en Kesteren had de buit binnen. Zo daalde het niveau van de wedstrijd wat en werd er naar de 14-23 einduitslag toegespeeld. Otto (2) en Guylian (3) zorgden voor de laatste scores.

Koppositie
Door de overwinning passeert Kesteren Animo op de ranglijst en zet het zo dus een grote stap in de goede richting. Kesteren heeft het weer in eigen hand of het na zaalkampioen ook veldkampioen wordt. De overwinning smaakt zoet, maar er kan niet lang van genoten worden. Volgende week volgt namelijk de uitwedstrijd tegen RDZ, dat afgelopen zaterdag van Reehorst verloor en zo de derde stek inruilde voor de vierde.

Kesteren 1

Kesteren 2
Ook Kesteren 2 boekte een belangrijke overwinning. In Doetinchem werd Olympus 2 verslagen met met 15-19. En net als voor het eerste, geldt ook voor het team van Arjen van Houwelingen dat de uitwedstrijd tegen RDZ (2) volgende week van groot belang is.

Kesteren 2