Kesteren wint van Koveni in aanloop naar topper bij Animo

Kesterende heropende de veldcompetitie 2017-2018 op 1 april nog met een dikke overwinning op SEV (lees hier het verslag van die wedstrijd), afgelopen zaterdag ging het tegen Koveni uit Nieuwegein een stuk lastiger. Toch won de ploeg van Johan van Haut ruim, met 18-8.

De uitwedstrijd in Nieuwegein, in september 2017, was één van de minste Rood-Zwarte wedstrijden van dit seizoen. Toen werd er met 14-18 gewonnen. Ook nu weer was Kesteren 1 niet 100 procent tevreden terwijl er wel een ruime overwinning op de borden stond. Dat had vooral te maken met pech in de afronding en moeite om duels te winnen, waardoor Koveni (de hekkensluiter in de poule) nog enigszins bij kon blijven.

Kesteren al snel op rozen
Echt spannend werd het zaterdag nooit, omdat Kesteren al snel een gat sloeg en onbedreigd op de overwinning afging. Dirk-Jan opende de score vanuit de korfzone en Guylian benutte een vrije bal voor 2-0. Koveni sloot aan maar Otto en opnieuw Dirk-Jan (2x) bouwden uit naar 5-1. Hierna was het weer even aan Koveni, dat terugkwam tot 5-3. Zo vervolgde de eerste helft zich: de bezoekers scoorden mee, maar konden het Betuwse tempo niet bijbenen en keken bij rust tegen een 11-5 achterstand aan. De Kesteren-treffers kwamen van Dirk-Jan (2), Otto (2), Guylian en Margreet.

Moeizame tweede helft
Na rust ging het beide ploegen nog wat lastiger af om een doelpunt te maken. Bijna tien minuten bleef de ruststand op de borden staan, totdat de scheidsrechter in enkele minuten Kesteren twee en Koveni één strafworp toekende en zo het scoringstempo opschroefde. Na de door Dirk-Jan en Reinder benutte strafworpen lieten Anne en Guylian elk met twee treffers zien dat het wat hen betreft ook wel weer mocht.

Het laatste kwartier was opnieuw een fase waarin de afronding Kesteren niet goed gezind was en het spelniveau ook wat terugzakte. Otto en Guylian zorgden voor het slotakkoord en beslisten de wedstrijd op 18-8.

Zo won Kesteren in aanloop naar de topper tegen Animo volgende week. We kunnen echter niet van een overtuigende generale repetitie spreken, waar Animo iets verderop wel overtuigend won op bezoek bij Arena in Rhenen. Werk aan de winkel dus, voor deze wedstrijd tegen de streekgenoot in Geldermalsen. Het is een direct duel om de koppositie, de winnaar pakt of behoudt de eerste plaats in de tussenstand van poule 3F.

Klik hier voor het wedstrijdverslag van Arena-Animo

Kesteren 2
Kesteren 2 was afgelopen zaterdag vrij, omdat de thuiswedstrijd tegen SKF 6 op verzoek van deze tegenstander was verplaatst naar donderdag 12 april. Kesteren won deze wedstrijd tegen een concurrent met 18-13 en ligt zo nog op koers voor het kampioenschap in de vierde klasse.