Kesteren wint ruim bij hervatting veldcompetitie

Na een korte break, vanwege de overgang van de zaal naar het veld, hervatte Kesteren zaterdag de veldcompetitie tegen SEV. De uitwedstrijd in Zelhem won Kesteren in september 2017, met 10-17. Dit keer kwam SEV er helemaal niet aan te pas: 34-10.

Tijdens de break speelde het team van Johan van Haut twee oefenwedstrijden, tegen tweedeklasser Viking en Wageningen 3 dat uitkomt in de reserve overgangsklasse. Beide potjes gingen verloren. Het team is dit niet gewend (in november 2017 verloor het team voor het laatst in een competitiewedstrijd) en was tegen SEV dan ook gebrand op een goed resultaat. De eerste goal bewees dit. Twee passes had het vak van Marleen, Suzanne, Guylian en Dirk-Jan nodig om via de laatste te scoren. Kort hierop rondde ook Guylian af en was een gaatje geslagen.

Kesteren - SEV
Ontspannen en doelgericht
Een vroege voorsprong tegen een lager geklasseerde tegenstander geeft de ontspanning om met plezier te spelen. De ontspanning ging echter niet ten koste van inzet en doelgerichtheid. Otto maakte snel de 3-0, en wat later schoot Reinder de 4-0 op het bord. Pas op dit moment kon SEV via een strafworp scoren maar toen Dirk-Jan direct de vier verschil weer herstelde, wist SEV dat het een zware middag ging worden. De ruststand was dan ook 18-5, voor Kesteren scoorden in het vervolg van de eerste helft Otto (3), Margreet (3), Dirk-Jan, Reinder, Guylian (4) en Marleen.

‘35’
Om in een wedstrijd die ruim voor rust al beslist is scherp te blijven, zijn doelstellingen nodig. Afgelopen zaterdag was dat de ‘35’ halen (de hoogste score die Kesteren dit seizoen neerzette). Het team liet zien dat het ook deze doelstelling serieus nam. Na een dikke tien minuten in de tweede helft was de stand 27-6 (de treffers kwamen van Otto (3), Guylian (5) en Reinder.

Helaas zakte het spel en met name de afronding hierna wat terug, waardoor de 35 toch te hoog gegrepen bleek. Via Marleen, Reinder (2), Anne (2) en Guylian (2), die het weer eens flink op zijn heupen had, kwam Kesteren nog in de buurt. Eindstand: 34-10.

Opsteker
Een mooie opsteker voor Kesteren, dat moet blijven winnen om druk te zetten op nummer één Animo. De streekgenoot uit Geldermalsen won zelf ook ruim (14-23) op bezoek bij Skunk in Nijmegen. De uitwedstrijd bij Animo volgt op zaterdag 21 april. Maar eerst moet Kesteren thuis nog afrekenen met Koveni, op zaterdag 14 april. Daarbij is alle support welkom!Kesteren 2
Het tweede team ging voorafgaand aan de wedstrijd tegen SEV onderuit tegen DWS 3, met 15-17. Slecht nieuws, want Kesteren 2 staat eerste en is op jacht naar het kampioenschap, terwijl DWS met de zevende plaats niet als concurrent gold. Het tweede moet z’n wedstrijden nu gaan winnen om de ambities waar te maken.