Johan van Haut door als hoofdcoach van Korfbalvereniging Kesteren

Het eerste seizoen van Johan van Haut als hoofdcoach van Korfbalvereniging Kesteren zit er bijna op. Met een kampioenschap (en dus promotie naar de tweede klasse) in de zaal en een heel reële kans op diezelfde prestatie op het veld is Kesteren bezig aan een heel succesvol seizoen. Coach en club gaan samen door om deze stijgende lijn door te trekken. Johan van Haut: “Dat mijn debuutseizoen zo loopt is als een droom! Ik ben erg trots op de selectie en vooral het eerste team.”

Welgeteld twee officiële wedstrijden verloor Kesteren 1 tot nu toe onder Johan. In september 2017 was Animo op eigen veld te sterk en in november liep Kesteren op bezoek bij Huizen tegen een onverwachtse nederlaag aan. Twee wedstrijden rest het eerste nog om ook het kampioenschap op het veld te behalen en ook Kesteren 2 ligt op koers om kampioen van de vierde klasse te worden. In de zaalcompetitie handhaafde het tweede zich in de derde klasse en werd het eerste kampioen in de derde klasse. De Kesteren-selectie gaat dus als een raket.

Johan van Haut en Margreet Hoegee

“We hebben er vertrouwen in dat we onder Johan, Arjen en Bart blijven groeien”
Op een hoger niveau spelen levert natuurlijk de nodige groeipijntjes op, en daarom is het belangrijk dat de technische staf hetzelfde blijft. Johan van Haut gaat door als hoofdcoach. Arjen van Houwelingen blijft coach en trainer van Kesteren 2 en Bart Ros blijft als fysiektrainer en verzorger ook betrokken. Margreet Hoegee, speler van Kesteren 1 en voorzitter van de TC: “Het is een enorme luxe voor onze vereniging om zo’n complete en goede trainersstaf te hebben. Het niveau is enorm gestegen en dat willen we vasthouden. Het is dan ook geen verassing dat ons er een hoop aan gelegen is om Johan en ook Arjen en Bart bij ons te houden. We hebben er vertrouwen in dat we onder hun zorg kunnen blijven groeien.”

“Het was een fantastisch debuutseizoen, ik ben trots op de selectie”

Johan van Haut: “Voordat ik vorig jaar aan de uitdaging als hoofdcoach begon, heb ik daar lang over nagedacht en ben ik er uiteindelijk vol voor gegaan. In de zaalcompetitie kwamen we echt op stoom. We haalden het kampioenschap binnen en nu liggen we op het veld weer op koers om te promoveren. Daar ben ik heel blij mee en ik hoefde ook niet lang na te denken over de vraag of ik door zou gaan. Wel was het voor mij belang dat de huidige ploeg door gaat volgend seizoen en dat ook Arjen van Houwelingen zijn bijdrage levert door Kesteren 2 te coachen en te trainen. Zo kunnen we de stijgende lijn met zijn allen doortrekken naar volgend seizoen. Kesteren 1 én 2 gaan dan een klasse hoger spelen.”