Kesteren 1 geeft het tegen Devinco weg in de tweede helft

Na een 7-12 voorsprong bij rust gaf Kesteren het op bezoek bij Devinco in Deventer weg in de tweede helft. De uitslag was 23-23.

Hoewel Deventer niet naast de deur is, is Devinco een goede bekende van Kesteren. Negen keer werd deze wedstrijd gespeeld in de laatste tien jaar, zowel in de vierde als derde klasse. Nu staan beide teams een treetje hoger in de tweede klasse, en doen daar alleraardigst mee.

In poule 2D zijn alle teams aan elkaar gewaagd, met uitzondering van koploper Victum. Dat bleek ook zaterdag weer. Hoewel Kesteren in de eerste helft afstand nam, ging dat niet zonder slag of stoot. Na een kleine tien minuten was de stand 4-3 in het voordeel van de thuisploeg en dat bleef een periode zo. In het laatste deel voor rust werd er ineens meer gescoord en was Kesteren het meest doeltreffend. Via 5-8 liep het verschil op tot 7-12 bij rust. Een veilige marge, zo leek het althans.

Mindere tweede helft
Helaas heeft Kesteren dit seizoen pas één wedstrijd 60 minuten op een constant niveau gepresteerd (uit tegen KVZ). In alle andere wedstrijden werden goede periodes afgewisseld met mindere en soms zelfs dramatisch slechte fases. Zo ook zaterdag. Devinco kwam scherper uit de kleedkamer en maakte zo al vrij snel de schade ongedaan.

Na amper tien minuten was het 12-14, maar Rood-Zwart liet de Deventenaren niet volledig langszij komen. Dat gebeurde pas in het tweede deel na rust. Devinco schoot erg zuiver, maar ook Kesteren bleef scoren. Van 12-14 werd het weer 12-16, maar bij 20-19 kwam de thuisploeg voor het eerst sinds de 5-4 weer op voorsprong. In de rommelige slotfase was het juist weer Kesteren dat tot drie keer toe aan de goede kant van de streep stond en Devinco dat gelijk maakte.

Devinco is een prima ploeg en was na rust zuiver in de afronding, maar Kesteren mag een voorsprong van vijf nooit weggeven.

Kesteren 2
Goed nieuws was er ook: Kesteren 2 greep z’n laatste strohalm in de strijd tegen degradatie door Devinco 2 in de slotfase te kloppen: 13-14. De laatste plaats werd zo overgedragen aan deze tegenstander. Kesteren is nog allerminst veilig, maar moest deze wedstrijd winnen. Goed gedaan!

Volgende week
Volgende week begint de ‘terugronde’ van de zaalcompetitie. Animo komt dan op bezoek voor een Betuwse derby. In de uitwedstrijd in Geldermalsen ging Kesteren lelijk onderuit, dus er is het team veel aan gelegen om te winnen. Dat zal andersom ook het geval zijn. Alle support is welkom!