Houdini-act voor Kesteren tegen Regio ’72

Kesteren 1 is dit seizoen nogal wisselvallig, maar wist ondanks een mindere wedstrijd de volle winst te pakken tegen Regio ‘72: 21-20.

Vorige week speelde het eerste nog een prima wedstrijd tegen KVZ in Zutphen, deze week ging het allemaal een stuk moeizamer. De start was slapjes, waardoor Regio ’72 op voorsprong kwam en deze ook even vast wist te houden. Bij 3-4 scoorde Kesteren echter drie keer achter elkaar waarbij het de Veluwse tegenstander even op de knieën had. Het lukte helaas maar niet om de drie verschil op het bord te zetten en zo was het Regio dat weer langszij kwam. In de laatste fase voor rust nam Rood-Zwart wél afstand (10-7), om deze in korte tijd weer bijna weg te geven. Ruststand: 10-9.

Tweede helft
Het beeld in poule 2D is dat – met uitzondering van ongeslagen koploper Victum – alle ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Ook deze zaterdag zou het een zwaarbevochten wedstrijd worden. Eigenlijk liep Kesteren de gehele tweede helft achter de feiten aan. Na de gelijkmaker in de eerste aanval na rust, was het Regio dat bepaalde. Van 10-10 liep de tegenstander uit naar 12-15 en 14-17.

Het lukte de thuisploeg maar niet om het lek boven te krijgen. In de eerste helft was Kesteren de betere, maar na rust was daar weinig meer van over. Tot de laatste vijf minuten. Net als in het slot van de eerste helft ging het nu allemaal ineens heel snel. Van 14-17 werd het na een korte inhaalrace 19-19, waarna Regio met 19-20 de wedstrijd leek te beslissen. Kesteren was even in zak en as, maar daar hadden Marleen en Guylian geen boodschap aan. Met een schot en typerende doorloopbal met één hand maakten zij de ommekeer compleet.

Alles wat door een rode bril naar de wedstrijd keek juichte bij de laatste doorloopbal, alles dat paars is reageerde verslagen. De laatste vijf minuten hadden alles in zich wat teamsport mooi maakt. Het was allerminst een goede wedstrijd, maar de overwinning smaakte zoet. Pech voor Regio, dat onderaan staat maar gewaagd is aan vrijwel alle ploegen in de poule.

De scores voor Kesteren: Guylian 7, Dirk 6, Otto 2, Reinder 2, Marieke, Marleen, Suzanne en Anne ieder 1.

Afscheid Dirk
Na de wedstrijd nam Dirk afscheid als basisspeler van Kesteren 1. Hij gaat een opleiding doen waardoor hij niet meer twee keer in de week kan trainen. Hopelijk doet hij hij af en toe op zaterdag alsnog zijn bijdrage. Bedankt Luchtmobiele Korfballer, succes. We gaan jou en je achterwaartse-doorloopbal-met-één-hand missen. Fijn dat je er zaterdag nog zo een maakte.

Kesteren speelt volgende week de laatste wedstrijd van de ‘heenronde’, op bezoek in Deventer bij Devinco. Daarna staat Animo op 2 februari in De Leede op het programma. In deze spannende poule is dat een belangrijke wedstrijd en daarnaast is Kesteren-Animo inmiddels weer een échte derby: alle spelers in het veld willen deze nog net iets liever winnen dan de andere wedstrijden. Met andere woorden: alle support is welkom!