Zonneschijn in Kesteren

In een week met meerdere sneeuwbuien, schijnt de zon op zaterdagmiddag sporthal de Leede binnen. Ideale omstandigheden om weer eens lekker een potje te ballen na het verlies tegen Skunk.

Kesteren 2 geeft daarin het juiste voorbeeld en pakt een welverdiende overwinning tegen Revival en daarmee de tweede overwinning van het zaalseizoen. Na een sterke eerste helft waarin de voorsprong werd gepakt en niet meer werd weggeven, kon de ploeg in de tweede helft de wedstrijd volwassen uitspelen. Met als kers op de taart bracht Rik met twee doelpunten in de laatste minuut het naar een einduitslag van 14-6.

Het verlies tegen Skunk is nog voelbaar bij de spelers. Naast dat er is verloren, is er ook nog eens dik verloren. De ideale uitgangspositie voor Skunk in het vervolg van de competitie. Echter met het oog op een return tegen Skunk geeft de ploeg niet de moed op in de strijd voor kampioenschap. Zo zijn de omstandigheden ook ideaal om de competitie te vervolgen, met een wedstrijd tegen de ploeg die zich bevind op de laatste positie op de ranglijst. Tenminste dan moet Kesteren niet zo wisselvallig presteren als het weer in maart. Het is tenslotte tijd voor zonneschijn na regen.

Potje ballen

Met de terugkeer van Marieke in de basis is het dan ook gelijk raak, het eerste schot van de wedstrijd valt gelijk binnen. Helaas daalt het niveau dan al snel en komen langzaamaan de donderwolken bij de spelers te verschijnen. Het wil maar niet lukken om een lekker potje te ballen. Te makkelijk vallen er tegendoelpunten, te makkelijk wordt de bal verspeeld in de aanval. Toch staat de ploeg in de rust voor en zal het ook zeker de wedstrijd winnend afsluiten, maar is dat voldoende?

In de rust benadrukt Bram dan ook om te zoeken naar de juiste scherpte en de juiste strijd. Eenmaal de kleedkamer uit valt de ambiance van de wedstrijd verder stil. Waar in de eerste helft het team van de week oorverdovend trommelde en aanmoedigde, voelde zij ook aan dat de wedstrijd was gespeeld en daalde de decibelmeter aanzienlijk. De spanning was van de wedstrijd, maar gelukkig kwam de zon af en toe door de wolken en liet de ploeg fantastische aanvallen zien. Het begon zo nu en dan zelfs te lijken op een lekker potje ballen. Het resulteerde in een eindresultaat van 27-11 en dan schijnt de zon weer in Kesteren.

Aankomende zaterdag

Kesteren 2 speelt een hele belangrijke wedstrijd tegen Reehorst, die een directe concurrent is. De ploeg moet winnen om niet definitief onderaan te eindigen, dus er staat voldoende op het spel. Hierbij kan Kesteren 2 alle support gebruiken om 13:50 in Ede!

Kesteren 1 mag afreizen naar Zelhem voor een avondwedstrijd, daar kijken alle spelers naar uit. Ook dit is een belangrijke wedstrijd, want alle wedstrijden moeten worden gewonnen.