Woudenberg 1 – Kesteren 1

Kesteren laat het lopen tegen Woudenberg

Het was een zonnige zaterdagmiddag met goede resultaten bij de jeugdteams. Na het teleurstellende resultaat van vorige zaterdag, was het zaak voor Kesteren 1 om vooruit te kijken en de mooiste zonnige middag om te zetten in mooie resultaten. Na , wederom, een goede trainingsweek (constant zijn we zeker) en een goed strijdplan wachtte Woudenberg 1. Een bekende voor het eerste, zo was er al een oefenwedstrijd gespeeld tegen Woudenberg. Het team wist wat het kon verwachten. Met een complete basis en honger naar de eerste punten stapte men het veld op tegen de Geelzwarten.

Verdedigend sterk

Het duel begon gelijk op. Woudenberg kwam dan wel met 2-0 voor, maar verdedigend stond het prima bij Kesteren. Er werden weinig makkelijke kansen weggegeven, de pogingen van Woudenberg kwamen vooral van afstand en dit pakte goed uit. Er werd aanvallend bewegelijk gespeeld en er werd veel energie gegeven. Het ontbrak hier en daar wat aan discipline en de schoten waren onzuiver. Door goed verdedigend werk en matige schoten in de aanval ging Kesteren met een 5-4 achterstand de rust in.
In de rustbespreking werd er positief gesproken over hoe de verdedigende tactiek had gewerkt. 5 goals in één helft tegen deze ploeg is gewoon erg goed. Aanvallend moest Kesteren beter herkennen wat werkte en wat niet en vooral rust bewaren in het spel.

Zwakkere fasen

De tweede helft begon veelbelovend met een snel doelpunt waardoor het 5-5 stond. Hierna had Kesteren verdedigend een mindere fase en kwam Woudenberg 8-5 voor. Kesteren liet de koppen niet hangen en kwamen terug tot 8-7. Kesteren zou hierna nog maar één keer scoren en Woudenberg kon in het laatste kwartier uitlopen naar een, toch wat geflatteerde, 15-8 overwinning.

Stijgende lijn

De wedstrijd was gespeeld en er had deze keer toch echt meer ingezeten voor Kesteren. Als je driekwart van de wedstrijd goed meedoet en het dan op het eind uit handen geeft, is dat natuurlijk een teleurstelling. Wel stond het team verdedigend over de hele wedstrijd gezien erg sterk en Kesteren kan steeds meer vertrouwen op het feit dat, wanneer het de discipline op kan brengen, er wedstrijden gewonnen kunnen worden op de verdediging. Aanvallend blijft het de vraag hoe we meer gaan scoren. Het bekende verhaal dat het op de training wel lukt, maar op zaterdag niet gaat nog steeds op. Je merkt wel dat wanneer die ballen eindelijk gaan vallen, we aan beide kanten van het veld een hoop tegenstanders de baas kunnen zijn. Aankomende zaterdag wacht Viking, een ploeg die ongeslagen bovenaan staat. Een mooie wedstrijd, waar we onbevangen in kunnen gaan en we aan het thuispubliek kunnen laten zien dat we veel beter zijn dan de stand nu zegt.

Alle reserves bedankt weer!