Winst voor Kesteren, R(h)eden tot juichen

Op zaterdag 20 april stond de wedstrijd tegen Rheko 1 gepland. Deze onbekende tegenstanders uit Rheden speelden tweede klasse in de zaalcompetitie, een tegenstander waar de spelers van Kesteren 1 dus niet te min over mochten denken. Het heerlijke weer in Nederland zat weer eens mee, het regende en waaide, maar de zon scheen ook en oh ja, ik heb ook nog een regenboog gezien. Dit klinkt toch als een perfecte wedstrijd voor veel doelpunten of niet?!

Aangezien er geen wedstrijdverslag is geschreven van de eerste wedstrijd van de veldcompetitie (excuus daarvoor!), zal ik een korte samenvatting geven over de wedstrijd tegen Regio ’72 1. Kesteren 1 is de veldcompetitie goed begonnen. De zon straalde en de spelers waren klaar voor de eerste wedstrijd op het veld. Na een ietwat trage start, met twee tegendoelpunten, kwam Kesteren tot leven en begonnen ze met scoren. Maar na een stand van 5-3, lukte het Kesteren niet om verder uit te lopen. Regio ’72 wist zich terug te knokken, waardoor de ruststand 7-7 was. Ook het begin van de tweede helft verliep moeizaam, maar langzaam maar zeker wist Kesteren een voorsprong van vijf doelpunten te behalen. Dit was genoeg om de wedstrijd te winnen. Kesteren won de wedstrijd met 17-13, wat een heerlijke overwinning en een goede start van de veldcompetitie.

De wedstrijd in Rheden ging niet zonder slag of stoot. Beide ploegen hadden een sterke verdediging en gaven veel druk. Hierdoor was het lastig om te scoren. In de eerste helft ontbrak het Kesteren aan strijdlust, hoewel er wel werd gevochten voor doelpunten, was het niet overtuigend. Dit kwam mede door het uitblijven van doelpunten, ondanks de harde inzet. Kesteren wist tot 4-4 in de buurt te blijven van Rheko 1, maar vlak voor rust scoorde Rheko nog drie keer. De achterstand werd iets verkleind, maar met een ruststand van 7-5 ging Kesteren de kleedkamer in.

De tweede helft begon beter dan de eerste helft. Het lukte Kesteren zelfs om een voorsprong te bemachtigen, na twintig minuten te hebben gespeeld stond Kesteren 1 voor met 8-10. Dat beloofde een spannende laatste tien minuten te worden. En dat werd het ook! Rheko vocht zich terug tot 10-10. De laatste vier minuten van de wedstrijd waren aangebroken, wie zou de winnaar worden van de wedstrijd? Wie had er wind mee? Wie lokte er een foutje uit? Het was Marieke! Een mooie actie werd beloond met een strafworp. Maar zou die dan wel raak gaan? Ondertussen waren er namelijk al heel wat stipjes gemist, ik zal geen namen noemen. Onder luid protest van de tegenstander en vele opmerkingen van: ‘Die gaat toch mis en die is toch veel te kort!’ bewees Marieke dat het ook anders kan. Met dit laatste doelpunt trok Kesteren de winst over de streep en dat was R(h)eden tot juichen! Kesteren won de wedstrijd tegen Rheko 1 met 10-11.

En nu? Nu heeft Kesteren 1 even twee weken geen wedstrijd. Tijd om bij te komen hebben ze echter niet, want er moet gewoon worden getraind. Zaterdag 11 mei staat namelijk de thuiswedstrijd tegen SkunK 1 op het programma. Deze studentenrivalen zijn bekende tegenstanders voor de spelers uit Kesteren, het belooft een mooie en spannende wedstrijd te worden. Komen jullie allemaal kijken? Zaterdag 11 mei om 15:30 uur. Tot dan!