Winst tegen SKF

Deze week speelde we een wedstrijd tegen SKF. We moesten deze en de volgende wedstrijd winnen om kampioen te worden, dus het was een best belangrijke wedstrijd.

We speelden voor de eerste keer met onze nieuwe vakken, dus Wilke, Kian, Esther en Marriët en Bart, Renske, Sophie en Jonne. Dit pakte goed uit, want de wedstrijd was nog maar net begonnen en Renske scoorde gelijk haar 1e 2 doelpunten. Daarna wisselden we en toen maakte Kian een mooi onderhands doelpunt. Helaas kregen we een schot tegen dus stand was nu 3-1. Maar dat bleef niet lang zo want Sophie maakte een doorloopbal en vlak daarna maakte Jonne er ook een. We waren lekker op dreef want Kian en Wilke maakte beide 2 mooie schoten die er uiteraard in gingen. We wisselden weer en Renske had te lang in de verdediging gestaan dus moest maar weer even een doelpuntje maken. Deze ging raak en Jonne schoot er ook nog een raak. Esther maakte nog een mooi schot en toen gingen we met 10-1 de rust in.

We tevreden de kleedkamers in en we bespraken wat verbeterpuntjes en gingen vol goede moed weer de zaal in.

We waren nog maar net weer begonnen en Wilke zette de score reeks voort en scoorde en mooi schot. Helaas kregen we toen een doorloop tegen. Maar we hoefde niet lang te wachten want Renske scoorde weer. Daarna maakte Kian een “interessante” schijnbeweging en maakte een mooi doelpunt. Kian had er zin dus maakte hij nog een korte kans wat de stand op 14-2 zette. Helaas maakte de tegenstander een doorloopbal, maar dit maakte niet veel uit want vlak daarna scoorden wij alweer. Toen werd er weer tegen gescoord. Dit maakte de stand 15-4. Esther maakte nog een mooie stip. Helaas was dit ons laatste doelpunt, want SKF scoorde erna nog 2. Dit maakt de eindstand 16-6. We zijn dus halverwege het kampioenschap! Yara, bedankt voor het meedoen!