Kesteren komt tegen SkunK niet in de problemen

In de op-een-na-laatste thuiswedstrijd van het seizoen 2017/2018 maakte Kesteren 1 opnieuw geen fout. De studenten-korfballers van SkunK werden met 20-12 naar huis gestuurd.

Met Linda op de plek van Margreet en Martijn op de plek van Reinder startte Kesteren prima. Vooral Guylian had het in de beginfase op zijn heupen. Voor de eerste waterpauze (halverwege de eerste helft) had hij er al vijf in liggen. Ook Otto (2) en Linda scoorden, en SkunK wist daar maar één treffer tegenover te zetten (8-1). Er was ook slecht nieuws, opnieuw van het blessurefront. Dit keer was het Suzanne die door haar enkel klapte. Ze kon nog even door maar moest zich toch laten wisselen voor Melissa.

SkunK scoort mee
Eigenlijk was SkunK – de huidige nummer vijf in de poule – op dit moment al gevloerd. In het vervolg van de eerste helft scoorden de studenten wel beter mee. In de laatste tien minuten voor rust vonden ze acht maal de korf. Via Marleen, Otto (2), Guylian (2) en Linda bleef Kesteren de tegenstander wel eenvoudig voor. Ruststand: 14-8.

Tweede helft
In de tweede helft opende Linda de score met een schot, waarna het van beide kanten even stil bleef. De hitte is een deel van de verklaring voor een terugval in het niveau dat Kesteren haalde na rust. Otto ontpopte zich echter als een heuse mooiweer-speler en scoorde nog eens vier keer. Ook Anne schoot raak en de bezoekende studenten wisten nog vier keer te scoren. De laatste tien minuten viel er helaas niet veel meer te genieten en de wedstrijd ging als een nachtkaars uit. Eindstand: 20-12.

De Rood-Zwarten mogen wel tevreden zijn. SkunK is een taaie ploeg, die het de concurrenten lastig heeft gemaakt. Kesteren is geen moment in de problemen geweest.

De weg naar het kampioenschap?
One down, two to go? Kesteren heeft nu zestien keer op rij gewonnen en moet nog twee winstpartijen aan toevoegen aan de reeks om ook op het veld kampioen te zijn. Hiervoor staan nog op het programma:

• Arena thuis, op zaterdag 26 mei om 15:30 uur op de Leede
  • Reehorst uit, op zaterdag 2 juni om 15:30 uur in Ede

Kesteren 2
Kesteren 2 won zaterdag ook. Odik 4 werd met 11-9 opzij gezet. Doordat achtervolger SKF ook won, moet het tweede nog één keer winnen om om kampioen te worden. Op zaterdag 26 mei om 14:00 komt Synergo 7 op bezoek. Komen jullie Kesteren 2 aanmoedigen?