Wedstrijdverslag Revival 1 – Kesteren 1

Kesteren verliest, maar kijkt vooruit

Het is weer begonnen! Na wekenlang​​ trainen​​ en oefenwedstrijden stond nu de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma. Vol enthousiasme en energie reisde​​ Kesteren 1​​ af naar Terschuur voor de ontmoeting met Revival. Op voorhand werd deze ploeg gezien als een kandidaat voor de bovenste plekken, maar dat vonden ze zelf niet zo was te lezen op hun website.​​ Na een bemoedigende toespraak van de coach en de welbekende ‘wabadabadabdab’ liep Kesteren het veld in en kon de wedstrijd van start gaan.

Een goed begin is het halve werk

Het begin van de wedstrijd was veelbelovend. Kesteren begon scherp. Het kwam 0-1 voor en wist door, met name een mooie doorloper,​​ in korte tijd uit te lopen naar​​ 2-4. Er werd strak verdedigd en weinig weg gegeven in de beginfase. Hier kon de nieuwe trainer/ coach toch niet minder dan tevreden over zijn.

Maar een goed begin is maar de helft

Helaas, na wat stroeve aanvallen en slimme ballen van Revival stond het al snel weer 4-4. Er werd hard gewerkt, maar dit harde werken leidde helaas​​ ook wel eens tot​​ kleine persoonlijke foutjes in de verdediging. Er net nog voor willen zijn, net nog de rebound proberen te pakken. Revival ging hier goed mee om en wist een ruststand​​ van 8-4 op het scorebord te zetten.​​ Kesteren was weer op scherp gezet.​​

Tijdens de rust werd besproken waar de kansen van Revival vandaan kwamen, de buitenkant werd aardig verdedigd, het zat hem in de kansen rond te korf. Ook balbezit werd benoemd als een belangrijke reden voor de tussenstand. Er werd te gehaast gespeeld en Revival bedankte​​ Kesteren​​ vriendelijk voor de schoten tegen de voorkant van de korf. Het verschil was ondanks dit toch maar 4, wat in het korfbal zo weggewerkt kan worden. Er was nog van alles mogelijk, zou je zeggen.

De tweede helft

In de 2e​​ helft​​ werd er​​ beter en geduldiger aangevallen. Het geloof bleef aanwezig. Er werd geknokt voor rebounds en de druk aan de buitenkant bleef hoog en nogmaals, een verschil van 4 is eigenlijk niks in het korfbal.​​ Ondanks een betere 2e​​ helft​​ wist Kesteren niet meer aan te haken bij Revival. De scherpte in de afronding ontbrak, waardoor er steeds een verschil van 4 of 5 op het scorebord bleef staan. De achterstand werd ook niet veel groter en als Kesteren vanaf het begin met meer geduld had gespeeld, hadden ze prima mee gekund met deze tegenstander. Een aantal wissels volgden​​ aan de kant van Kesteren,​​ maar​​ het​​ spel​​ was​​ uiteindelijk niet​​ goed​​ genoeg om het Revival nog echt lastig te maken. De thuisploeg speelde de wedstrijd slim uit en Kesteren kon naar huis met een 14-8 verliespartij.​​

Nog niet van spectrale klasse

Teleurstellend om de eerste wedstrijd verliezend af te sluiten, maar genoeg om op​​ voort te​​ bouwen. Als alles nu al perfect zou​​ verlopen heeft ons 1e​​ niks meer om naartoe te werken. En de weg naar het succes​​ is net zo mooi als​​ het succes zelf. Met opgeheven hoofd​​ en een​​ drang om beter te worden treden we volgende zaterdag aan tegen Rheko op ons eigen veld.​​ Kesteren 1 kan natuurlijk alle support gebruiken op weg naar de eerste punten van het seizoen, dit mag u niet missen. Onze helden van Kesteren 1 zien u dan ook graag langs de lijn volgende zaterdag. Het belooft een spektakel te worden.

Doelpuntenmakers: ​​ Linda (2), Anne (2), Nienke, Marieke, Dirk-Jan en Joeri

Alle reserves heel erg bedankt voor het meegaan!