Kesteren 1 verliest voor de tweede keer op rij

Poule 2D is en blijft een rare verzameling teams. Kesteren 1 verloor van gedeelde nummer zeven Regio ‘72. Eindstand: 20-19.

De thuiswedstrijd tegen Regio wist het eerste nog nipt te winnen. Afgelopen zaterdag viel het kwartje – net als vorige week tegen KVZ – juist de verkeerde kant op in de laatste minuten.

Het begon al met een valse start: de tegenstander strijdt nog tegen degradatie en toonde simpelweg meer inzet. De 2-0 stond dan ook binnen no-time op het scorebord, hoewel dit nog gerepareerd werd (2-4). In het eerste kwartier hield Kesteren die voorsprong vast, maar richting rust werd het verschil in felheid en inzet steeds duidelijker.

Regio staat dan misschien zevende, maar scoort relatief veel en maakte ook zaterdag maximaal gebruik van de geboden ruimte. Daarmee kwam de thuisploeg bij 8-8 op gelijke hoogte om vervolgens zelf weer een gaatje te slaan. Ruststand: 11-9.

In de tweede helft moest Kesteren dus alles op alles te zetten om te zorgen dat dit zaalseizoen niet als een nachtkaars uitgaat. Helaas lukte dat eigenlijk niet. In het eerste deel na rust waren de kaarten hetzelfde geschud: Regio was sterker en Kesteren had moeite genoeg om de schade te beperken. Dat lukte maar half, want de thuisploeg vergrootte de marge naar vier: 18-14.

Sterke slotfase begint te laat
Bij die stand bleef het even, tot Kesteren zich in de slotfase weer herpakte en – niet voor het eerst dit zaalseizoen – een relatief grote achterstand inliep. Met nog één minuut te gaan viel zelfs de gelijkmaker, maar het was tóch Regio dat via een vrije bal aan het langste eind trok. Een terechte uitslag, omdat Rood-Zwart niet de nodige inzet en strijd op de mat kon leggen nu er ‘niets’ meer is om voor te spelen. Dat is jammer, want dit zaalseizoen verdient een mooie afsluiter.

Ook Regio had relatief weinig aan de winstpunten, omdat directe concurrenten Animo en Woudenberg onverwacht óók wonnen. Een knotsgekke poule, 2D.

Volgende week speelt 1 de laatste thuiswedstrijd in de zaal tegen Devinco. Winst of verlies heeft voor beide teams geen directe gevolgen voor de rangschikking. Kesteren kan de tweede plaats nog terugpakken van KVZ, als dat team verliest.

Kesteren 2: rechtstreeks duel om degradatie
De aandacht gaat dan ook vooral uit naar de wedstrijd van het tweede tegen Devinco 2. Dat is een beslissend duel in de strijd tegen degradatie. Bij winst of gelijkspel is het tweede veilig, bij verlies blijft Devinco in de derde klasse. Support is dus extra welkom!