Wedstrijdverslag: Kesteren E1 wint

Afgelopen zaterdag won Kesteren E1 de wedstrijd tegen Arena. Na een gelijkspel van vorige week, waarbij we de overwinning bijna konden proeven, kon
het nu niet anders dan dat we zouden winnen.
In de vroege morgen vertrokken we om negen uur, gezellig met z’n allen in één auto. Heel knus!

Om 9.15 stond het team klaar, terwijl het veld nog uitgelegd moest worden. Na het kletsen voor de wedstrijd, het schieten en het warming up spel waren we er helemaal klaar voor. Er werd net als vorige week goed verdedigd. Maar het duidelijke verschil was te zien in de aanval. Jonne keek goed naar de andere kinderen die echt aan het vrij lopen waren en gooide hele mooie lange ballen naar de korf. Toch werd er de eerste tien minuten niet gescoord. De E1 was nog te lief voor de tegenstander. De coach gaf nog een paar tips en in de tweede tien minuten werd er gescoord.

In de rust hebben we lekker wat gedronken en een banaan en een koekje gegeten, en dat heeft geholpen, want na de rust werd het 2-0. Ook werden er in dit blok heel veel ballen onderschept, omdat we nu niet meer alleen naar de tegenstander keken, maar ook naar de bal. Heel knap! Er is door iedereen geschoten en hele mooie kansen genomen, maar helaas waren ze allemaal net op het randje. Door een gelukje scoorde Arena nog één punt, maar het was niet genoeg, want de E1 was te goed bezig. De scheidsrechter floot af en dat betekende winst! En ook bij de strafworpen was Kesteren te goed. Het werd 2-0.

Volgende week speelt de E1 tegen Wageningen. De wedstrijd is thuis om 10:00 uur. Komen jullie ook kijken?