Wedstrijdverslag Kesteren 1

Kesteren beloont zichzelf niet na goede trainingsweek

Kesteren 1 maakte zich op voor de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen. Er was een hoop vertrouwen, want er was goed getraind. Het aanvalsspel was verbeterd en de hoop was dat Kesteren dit meteen zou kunnen laten zien tegen Rheko, een fysiek sterke ploeg. Er was in een oefenwedstrijd nog gewonnen van deze tegenstander, maar van onderschatting was zeker geen sprake. Rheko had de vorige keer niet laten zien wat ze echt in zich hadden, zo zou ook blijken tijdens de wedstrijd. Met morele steun vanuit Athene begon Kesteren aan het duel.

Het harde trainen nog niet beloont

In de eerste aanvallen van beide ploegen werd meteen gescoord. Helaas was dit geen voorbode voor de rest van de eerste helft. Rheko liep in korte tijd uit naar 1-6 en Kesteren had geen antwoord op het zuivere schot van de tegenstander. Kesteren wist dit voor rust nog wat te herstellen en met een 4-8 ruststand ging Kesteren de kleedkamer in.
Tijdens de rust heerste er een teleurstellend gevoel. Kesteren had bij lange na niet laten zien wat het kon en hoe veel beter het aanvalsspel was geworden tijdens de afgelopen trainingen. Coach Michel gaf een aantal andere opties voor het aanvalsspel. Rheko was de eerste helft simpelweg beter, maar met een stand van 4-8 was het zeker nog niet gedaan.

Meer van hetzelfde

De tweede helft begon en helaas gaf de tweede helft meer van hetzelfde. Rheko nam wat gas terug, maar bleef beter schieten dan Kesteren. Kesteren kwam de tweede helft nog iets terug, maar Rheko speelde de wedstrijd met rust uit. Kesteren kwam uiteindelijk tot 9 doelpunten, er werd verloren met 9-19.

En nu twee vooruit!

Het was niet genoeg tegen Rheko, wat nooit echt in de problemen is geweest. Is er dan helemaal niks positiefs te halen uit zo’n pot? Zeker wel. Er werden veel meer kansen gecreëerd dan tegen Revival. Ze zeggen altijd dat je eerst één stap achteruit moet doen voor je er twee vooruit kan doen. Met deze jonge ploeg is dat zeker het geval. Er werd, in aanvallend opzicht, echt goed getraind. Dat de groei van de ploeg nog niet heeft kunnen doorzetten naar de zaterdag, is jammer. Het zit er wel aan te komen. We zijn net twee wedstrijden bezig. Bij Kesteren zijn ze niet van plan te blijven hangen in dit verlies. Volgende week wacht Woudenberg, een nieuwe test, een nieuwe kans om te laten zien wat Kesteren kan. Alle support is ontzettend welkom en wordt, zoals altijd, enorm gewaardeerd.

Alle Reserves weer enorm bedankt!

Doelpuntenmakers: Joeri (4), Daan (2), Dirk-Jan, Anne en Martijn