Kesteren wint in Nijmegen generale repetitie voor topduel

De wedstrijdselectie van Korfbalvereniging Kesteren deed afgelopen zaterdag weer prima zaken. Het eerste team zette Keizer Karel met ruime cijfers opzij en won voor de achtste keer op rij.
Een goede generale repetitie dus voor de topper volgende week in en tegen Tiel. 2 boekte voorafgaand aan deze wedstrijd ook een belangrijke overwinning op het tweede van de Nijmegenaren. Door verlies van concurrent Huizen 2 elders in de poule is Kesteren 2 nu definitief zeker van handhaving in de reserve derde klasse.

Kesteren had nog even een valse start en kwam met 0-1 achter, maar vanaf dat moment denderde de uitploeg lekker door. Dirk-Jan maakte gelijk en Reinder en Otto zorgden vrij snel voor een marge. Na de aansluitingstreffer van de thuisploeg nam Rood-Zwart echt afstand: via scores van Guylian (3), Reinder en Margreet werd 2-8 bereikt. Dit was in feite al de beslissing. In het vervolg van de eerste helft zorgden Margreet (2), Dirk-Jan (2), Reinder (2) en Suzanne voor de 15-9 ruststand. De negen tegentreffers bewijzen dat Kesteren het in het laatste deel van de eerste helft verdedigend lastig had.

Tweede helft
In het vervolg van de wedstrijd bleef Kesteren vlot afronden, maar kreeg het ook veel tegentreffers te verwerken. Aanvallend en scorend is het prima, verdedigend kan het soms beter. Daarbij mag wel gezegd worden dat Keizer Karel een paar sterke scorende spelers heeft.

Dirk-Jan opende de score in de tweede helft en maakte er na een schot van Reinder en twee tegentreffers nog twee van afstand. Een paar minuten waren er geen nieuwe punten te noteren, waarna Margreet de twintigste voor Kesteren maakte. Dit was het startsein voor een periode waarin er weer beter afgerond werd aan beide kanten. Margreet maakte er nog een, net als Guylian (2), Dirk (3) en Otto. De mooiste treffer van de wedstrijd was de laatste van deze fase: Dirk-Jan passeerde zijn heer en liet Keizer-Karel met zijn specialiteit kennis maken: een ‘no-look’-achterwaartse doorloopbal, met één hand afgerond.

Na deze doorloopbal bloedde de wedstrijd een beetje dood. Er werden in de laatste fase geen aanvallen meer met succes voltooid. In de laatste minuut scoorde Keizer Karel nog twee keer en leverde Margreet het slotakkoord voor Kesteren. Al met al was de wedstrijd een prima generale repetitie opweg naar de kraker tegen Tiel volgende week.

Kesteren 2 speelt zichzelf veilig
Ook Kesteren 2 had een goede dag. Dankzij een goede tweede helft won het team ruim van Keizer karel 2, dat al lager op de ranglijst stond. Doordat ook concurrent Huizen 2 verloor, is het gat tussen deze twee teams en Kesteren te groot geworden. Zo handhaaft het team zich in de reserve derde klasse en dat is een compliment waard!

Volgende week
Volgende week speelt Kesteren een allesbepalende wedstrijd tegen Tiel ‘72. Een voorbeschouwing volgt nog, maar het mag alvast duidelijk zijn dat alle support welkom is, meer dan ooit!

Tiel ‘72 – Kesteren | zaterdag 10 februari | 20:20 uur | Westroyenhal in Tiel