Wedstrijdverslag: Tiel ’72 E2 – Kesteren E1

Afgelopen zaterdag was het weer zover, lekker korfballen. Dit keer mocht de E1 naar Tiel waar ze te gast waren bij korfbalvereniging Tiel ’72. De selectie van Kesteren was breed en Julia, Ilse, Wilke, Fleur, Jonne, Daniel, Luke en Arjen stonden te trappelen om aan de slag te gaan. In Tiel wachtte een geduchte tegenstander, die mogelijk door nieuwe aanvoer, de laatste wedstrijden overtuigend had gewonnen.

Voor de wedstrijd werden er door coach Suzanne wat oefeningen doorgenomen en vond er een bespreking plaats in de kleedkamer. Wat daar is besproken blijft binnen het team.

Tijdens de wedstrijd bleek al snel dat Tiel druk ging zetten. De spelers van Tiel probeerden vanaf het begin meteen aan te vallen. Mooi om te zien was dat Kesteren steeds beter wordt in het verdedigen. Het kostte Tiel dan ook behoorlijk wat moeite de score te openen.  Na de eerste 10 minuten  was het Tiel slechts enkele malen gelukt te scoren, mede doordat de spelers van Kesteren verdedigend goed wisten wat ze moeten doen.

In de tweede 10 minuten kwamen er bij Kesteren 4 nieuwe spelers het veld in. Ook Tiel had enkele wissels en bleek in de tweede 10 minuten echt wat sterker dan Kesteren.  Dit resulteerde in enkele punten. Ondanks dat, gingen de kopjes niet hangen en bleven er goed verdedigd worden, echt de verdienste van de coach die de spelers bleef aanmoedigen.

In de derde 10 minuten bracht coach Suzanne dezelfde spelers in als tijdens de eerste 10 minuten. Het spelbeeld bleef hetzelfde. Tiel viel aan, Kesteren verdedigde op sommige momenten erg goed maar kreeg toch enkele punten tegen. Soms counterde Kesteren sterk maar was er gewoon pech met de afronding.

In de laatste 10 minuten bleef de concentratie bij Kesteren aanwezig. Tiel kreeg het lastiger en het scoren ging niet meer zo makkelijk. Helaas lukte het Kesteren niet een verdiend punt te maken, het zat simpel weg niet altijd mee.

Tiel was de terechte winnaar en won uiteindelijk met 20 – 0.

Ondanks de uitslag kan coach Suzanne tevreden zijn. De spelers van Kesteren hadden zichtbaar plezier in de wedstrijd en er is veel groei te zien in het verdedigen. Op naar de volgende wedstrijd.