Kesteren wint weer nipt en sluit zaalseizoen op gedeelde tweede plaats

Voor de derde keer op rij eindigde de wedstrijd van Kesteren 1 op één punt verschil. Dit keer viel het weer eens goed: Devinco werd met 19-18verslagen.

Het zit er op, het zaalseizoen 18/19 is klaar voor alle teams bij Kesteren en alle poules liggen definitief in hun plooi. Voor het eerste betekent dit het einde van een uniek seizoen, waarin de (gedeelde) tweede plaats in de tweede klasse werd binnengeharkt.

Want harken, dat was het! In de meeste wedstrijden was het verschil in niveau en eindstand klein, de oorwassing op bezoek bij Victum uitgezonderd. Ook tegen Devinco was het spannend. De uitwedstrijd in Deventer eindigde in een gelijke stand en zaterdag was het niet veel anders. En dat was geheel volgens bekend recept.

Eerste helft is voor Kesteren
Kesteren was in de eerste helft veel sterker. De eerste voorsprong werd al snel genoteerd, maar bij 4-2 na een kleine tien minuten stokte het scoren even. Het was Devinco dat de aansluiting vond, maar juist de 4-3 was het sein voor de thuisploeg om de korf weer te vinden. Op een bepaald moment stond er zelfs een 12-4 tussenstand op het scoreformulier.

Ook een bijna wekelijks terugkerend element: de tegenstander weet vlak voor rust de aansluiting te vinden en zichzelf zo weer in de wedstrijd te spelen. Zaterdag ging dat ook zo. Devinco kwam van 12-4 op 12-7 en ging zo van een kansloze situatie naar een overzichtelijke achterstand.

Zwakke tweede helft
En na rust bouwde de bezoekende ploeg rustig verder. Eerst was het initiatief aan Kesteren, dat op 15-8 kwam, maar daarna zakte het team volledig door het ijs en wist het niets tegenover acht achtereenvolgende Deventer treffers te zetten. Zo kwam de tegenstander zelfs op voorsprong bij 15-16.

Maar wat er vervolgens gebeurde hebben we dit seizoen óók vaker gezien. De 16-16 uit een strafworp was voor Kesteren het sein om nog eens de schouders eronder te zetten en die slechte fase weg te poetsen. En dat lukte. De marge werd zelfs weer op twee hersteld, zodat Devinco de laatste score mocht noteren zonder dat dat Kesteren de overwinning kostte.

Het is goed dat dit mooie zaalseizoen winnend is afgesloten, maar erg jammer dat deze wedstrijd na een 12-4 voorsprong nog spannend werd.

Kesteren 2
Helaas lukte het het tweede niet om te winnen van Devinco 2 in een direct duel om degradatie. Door het verlies (12-17) zakt 2 naar de zevende plaats in de eindstand en acteert het volgend seizoen op een niveau lager.

Op naar het veld, dus! Kesteren 1 en 2 spelen op 20 april de eerste veldwedstrijd van 2019. Na een pauze voor de feestdagen is de eerste thuiswedstrijd pas op 11 mei. We hopen op een lekker lentezonnetje. Alle support is welkom!