Wedstrijdverslag Rheko C2 – Kesteren C1

Zaterdagmiddag om 13:55 stond de wedstrijd tegen Rheko C2 op het programma. De ploeg die met plek 6 een plek onder Kesteren C1 (plek 5) de ranglijst bestrijkt. Een te kloppen ploeg zou je op voorhand zeggen.

Eerste helft
Na een ietwat rommelige voorbereiding aan Kesterse zijde floot de scheidsrechter de wedstrijd in. Maar besefte de spelers wel dat de wedstrijd was begonnen? Op aanvallend gebied in ieder geval niet. De verdediging had geen enkel probleem met het aanvalsspelletje van Rheko. Ze werden weggedrukt en veel ballen werden onderschept. Er ontstond een ware doelpuntendroogte, die na 15 minuten werd doorbroken. Het eerste doelpunt van de wedstrijd werd gemaakt, 1-0 voor Rheko. Binnen een minuut had Kesteren daarop een antwoord, 1-1. Er volgde een vakkenwisseling en het tweede aanvalsvak mocht aan de bak. Helaas bleef het wedstrijdbeeld hetzelfde, verdedigend goed en aanvallend ondermaats. De aanval van Rheko daarentegen prikte de 2-1 en 3-1 binnen.

Rust
Een 3-1 achterstand. Een korte analyse en bemoedigende woorden waren nodig. Eén doelpunt in 25 minuten tijd is natuurlijk veel te weinig. Ter verdiensten van Rheko. Ze hadden de doorloopbal-acties in de tang en de schoten kwamen van ver buiten de korfzone. Toch was er geloof in een goede afloop en ging de ploeg met frisse energie de tweede helft in. Met één duidelijke afspraak: meer doelpunten!

Tweede helft
Ondanks de bemoedigende woorden kwam Rheko beter uit de kleedkamer en vergrootte de voorsprong naar 4-1. Daar bleef het niet bij en binnen korte tijd stond ook de 5-1 op het scorebord. Tot wanhoop aan Kesterse zijde werden diverse grote kansen niet afgerond. Die ellendige 1 bleef staan. Tot 5 minuten voor het einde. De 5-2 werd gescoord en binnen ‘no time’ stond ook de 5-3 op het scorebord. Helaas was de tijd bijna verstreken en bleek een flater onvermijdelijk. De tegenstander die op voorhand te kloppen bleek, hield de punten in Rheden. Twee verliespunten door een aanvallend matig potje korfbal aan Kesterense zijde.

Volgende wedstrijd
De ploeg is nog zoekende naar haar vorm. Weten zij het volgende week tegen Wageningen C2 te vinden? Zaterdag 16 februari om 15:00 begint de zoektocht naar de vorm. Bent u ook van de partij?

Alle support is welkom!