Wedstrijdverslag: DVO B3 – Kesteren B1

Op zaterdag 15 juni speelde wij (de B1) uit tegen DVO. Dit ging een spannende wedstrijd worden, omdat wij hiervoor tegen DVO nog niet gewonnen hadden. Voorafgaand aan de wedstrijd had het hele team al een slecht voorgevoel, omdat het inschieten niet bij iedereen even goed ging en er veel airballs geschoten werden. Dit bleek ook in de wedstrijd; er waren veel kansen, maar er is weinig gescoord.

Eerste helft
In de eerste helft werd er al meteen gescoord door de tegenpartij ,waardoor wij al snel een achterstand hadden (1-0). Jacco vond dit niet kunnen en liet een mooie omdraaibal zien (1-1)!

Na dit doelpunt kregen wij nog heel veel meer kansen waaruit jammer genoeg geen doelpunten kwamen. Bij de tegenstanders was dit juist andersom, hier werden er namelijk wel drie gescoord (4-1). Maar gelukkig onze hoop was nog niet vervlogen, want daar was Jacco weer (4-2). Jammer genoeg zag de tegenstander ook de kans voor een korte kans (5-2). Henno maakte nog een mooi afstandsschot, waarna de rust volgde.

Tweede helft
Na in de rust een goede peptalk gekregen te hebben van Annelise, konden we er weer tegenaan.

Na de rust werd er niet meer snel gescoord pas na enige tijd scoorde de tegenpartij weer (6-3). Waarna er weer om de beurt door de partijen gescoord werd (8-5). Toen begonnen wij aan onze inhaalslag met doelpunten van Jacco, Emma en Henno (8-8). De tegenstander wist hierna nog een laatste keer te scoren (9-8) en Jacco maakte voor ons nog een doorloopbal (9-9).

In de laatste minuten maakte de tegenstander van Ruben een grote fout wat er voor zorgde dat wij een strafworp kregen. In de training was besloten dat Emma de strafworpen zou nemen. De spanning was hoog maar daar ging de bal……en ja hoor doelpunt (9-10)!!! Sommige van ons stonden al te springen van geluk, maar de tijd was nog niet om. Gelukkig vielen er geen doelpunten meer en betekende dit dat wij eindelijk gewonnen hadden. Dit betekende een mooie 2de plaats voor ons achter Fortissimo.

Maar toen…..
Iets wat niemand ,maar dan ook echt niemand zag aan komen. In de kleedkamer waren wij benieuwd naar met hoeveel Fortissimo ( 1e ) gewonnen zou hebben van Wageningen ( 4de dus laatste). Dus Maren ging kijken op haar telefoon, omdat ze tegelijkertijd met ons een wedstrijd moesten spelen was de uitslag net pas bekend.

Maren sprong op en geloofde haar eigen ogen niet. Fortissimo had verloren van Wageningen. Dit betekende voor ons dat we gedeeld kampioen zouden zijn! En ja het was echt waar. De B1 is echt kampioen en dat na een hele spannende wedstrijd.

Zoals Bram zou zeggen (en Annelise net voor de wedstrijd toevallig ook zei): Vlammen dames en heren. Nou Bram dat hebben we gedaan! ?

Bedankjes
Ten slotte bedanken wij:

• Bram, voor dit leuke seizoen.
  • Annelise, voor het invallen als coach bij deze wedstrijd.
  • Bart-jan, Anneline en Annelies voor de keren dat zij er als reserves bij waren.
  • Onze scheidsrechters en tegenstanders ,want zonder hun natuurlijk geen wedstrijden.
  • En natuurlijk ons supporters en lezers.

Wij hopen u volgend seizoen weer te mogen amuseren met onze verslagen en wedstrijden.