Kesteren heeft moeite met Arena

In de laatste thuiswedstrijd van het seizoen speelde Kesteren 1 de derby tegen de buren uit Rhenen. In een matige pot versloeg de ploeg van Johan van Haut Arena met 14-9.

Reinder kon voor het eerst sinds 14 april weer starten, maar Margreet en Suzanne staan allebei nog met blessures aan de kant. Het was dus passen en meten voor de thuisploeg. Gelukkig zorgde Guylian met een schot en een doorloopbal wel voor een snelle 2-0 voorsprong en schoot Reinder raak na een perfecte dieptepass van Anne voordat Arena wat terug deed. De 3-1 gaf de tegenstander nieuw elan en in het vervolg van de eerste helft ging het gelijkop. Tot aan de 8-6 ruststand scoorden Guylian, Linda, Reinder, Anne en Marleen.

Tweede helft
In de loop van de eerste helft kwam Melissa in het veld voor Anne, die op haar beurt aan mocht treden in het andere vak. Een tactische omzetting die nodig was, maar ook niet direct tot een veilige marge leidde. De weersomstandigheden eisten hun tol en het tempo en niveau zakten in de tweede helft verder terug. Er werd erg weinig gescoord.

Otto zette Kesteren nog op 9-6, maar tien minuten voor het eind van de wedstrijd waren de ploegen nog niet verder gekomen dan 10-8 (voor Kesteren maakte Dirk-Jan een doorloopbal). In een moeizame aanval kreeg Otto een strafworp mee, die Reinder afrondde. De 12-8 van Linda was de nekslag voor Arena. Er waren nog wat scores voor de statistieken, van de bezoekers en van Guylian en opnieuw Linda. Eindstand 14-9.

wedstrijdverslag Arena

Zonder goed te spelen heeft Kesteren weer twee overwinningspunten binnengehaald en mag het team volgende week in Ede aantreden in de kampioenswedstrijd. De tegenstander van die dag, Reehorst, speelt alleen nog om de eer. Als Kesteren wint eindigt het alleen bovenaan de ranglijst in de derde klasse F.