Voorbeschouwing: Tiel – Kesteren, de beslissende wedstrijd

Binnen de selectie van Korfbalvereniging Kesteren draait het op dit moment eigenlijk maar om één ding, de beslissende uitwedstrijd tegen Tiel ‘72, zaterdag 10 februari om 20:20 uur in de Westroyenhal in Tiel.

Het is een ingewikkeld verhaal, maar door de reglementen van de knkv en de situatie in de poule is het zo dat de winnaar van dit duel (waarschijnlijk) kampioen wordt. Er zijn drie scenario’s:

● Bij winst is Kesteren direct kampioen. Tiel kan dan nog op gelijke hoogte komen in de stand, maar dan geldt onderling resultaat en Kesteren heeft in dat scenario twee keer gewonnen. Kesteren is dan ook buiten bereik van de huidige nummer drie DKOD.

● Bij een gelijkspel kan Kesteren kampioen worden, maar moet het eerst nog thuis winnen van de Eemvogels.

● Bij verlies staan Kesteren en Tiel gelijk in de stand, waardoor Tiel waarschijnlijk kampioen wordt. De kans is klein dat de streekgenoot een fout maakt tegen Midlandia of Keizer Karel (in de laatste twee duels). Mocht Kesteren met één punt verschil verliezen dan zijn de ploegen in onderling resultaat gelijk. In dit scenario gaat doelsaldo een rol spelen, wat op dit moment in het voordeel van Kesteren zou zijn.

Een lang verhaal kort, Kesteren 1 wil zaterdag gewoon winnen om alleen kampioen te worden en het heft in eigen hand te houden. Aan Tiel heeft de ploeg echter wel een harde noot om te kraken. Thuis won Kesteren nipt, met één puntje verschil. Tiel verloor verder punten in de ontmoetingen met nummer drie DKOD, die twee keer in een gelijkspel eindigden. Kesteren ging onderuit in het uitduel met nummer vier Huizen, maar won verder alles.

Beide ploegen zijn in vorm en bereiden zich voor op een beslissende wedstrijd. Hierbij is alle Kesteren-support natuurlijk welkom!