Verlies in de regen

Na de teleurstellende nederlaag tegen Keizer Karel was de eerste wedstrijd om revanche te nemen tegen Animo. Een ploeg die net op stoom begon te komen na een knappe overwinning bij Tiel. Een lastige wedstrijd, maar in deze knotsgekke competitie kan het elke week alle kanten op.

Het begin was overduidelijk voor Animo. Na korte aanvallen aan de kant van Kesteren kwam het snel op grote achterstand. Een time-out werd genomen om men eraan te herinneren wat de afspraken waren en Kesteren kon langzaam maar zeker terug komen in de wedstrijd. Het verschil werd teruggebracht naar 4 en waarna Animo reageerde en het met een voorsprong van 6 de rust in ging.

De tweede helft bracht helaas vooral meer van hetzelfde. Animo bleef steady en ging door waar het gebleven was. Er werd met weinig energie aangevallen door Kesteren en hoewel de verdediging bij vlagen goed was, kon Kesteren Animo niet stoppen en liep het uit naar 22-10.

Twee zure nederlagen achter elkaar. Dit is nog niet het eind van de wereld, maar in een poule waarin een degradant zomaar kan winnen van een favoriet, kan Kesteren niet langer achterblijven. Er moet gewonnen worden de komende weken om de aansluiting terug te vinden. Volgende week komt een oude bekende op bezoek in Kesteren, Rheko. Het moet kunnen, het zit er echt in. Tijd om dit te gaan laten zien!!