Vacature: hoofdcoach selectie Kesteren (senioren 1+2)

Korfbalvereniging Kesteren zoekt voor komend seizoen (2019/2020) een hoofdcoach voor de selectie, om samen te werken met de coach van het tweede team.

De selectie

De selectie heeft zich onder leiding van vertrekkend coach Johan van Haut in korte tijd sterk ontwikkeld. Van middenmoter in de derde klasse, via een kampioenschap nu naar stabiele middenmoter in de tweede klasse. Dit is gebeurd zonder inbreng van nieuwe spelers.

Kesteren 2 speelt onder leiding van oud-hoofdcoach Arjen van Houwelingen goed mee in de derde klasse, zowel op het veld als in de zaal. Doelstelling is om dit zo te houden en de aansluiting tussen het eerste en tweede team te behouden.

De nadruk lag de afgelopen seizoenen op snel en dynamisch spel dat ook voor het publiek leuk is om te aanschouwen. Qua leeftijd is de selectie een gezonde mix van jong en oud. In Kesteren 1 gaat dat van 17 tot 28 jaar.. Ondanks de grote variatie in leeftijden is het een gezellige groep, die ook buiten het veld en de vereniging tijd met elkaar doorbrengt.

De vereniging

Kesteren is een vereniging met rond de 150 leden. Er zijn drie seniorenteams, zes jeugdteams, een recreantenteam en Welpen die wekelijks trainen. De leden zijn afkomstig uit Kesteren, maar ook veel uit de omliggende dorpen in de Betuwe.

De beoogde hoofdcoach

En dan het belangrijkste. Wat vindt de technische commissie belangrijk voor een goede sportieve samenwerking met een hoofdcoach? We hopen op het volgende:

• Een enthousiaste en positieve trainer/coach;
  • Die jong is – of in ieder geval jong van geest – en graag werkt met een jonge, talentvolle groep;
  • Affiniteit heeft met dynamisch c.q. modern korfbal;
  • Die tactisch sterk is en sportief niets aan het toeval wil overlaten;
  • Deel uitmaakt van de selectie, maar er ook boven staat wanneer dat nodig is;
  • En drie keer per week beschikbaar is (voor training op dinsdag- en donderdagavond en een wedstrijd op zaterdag).

Wat heeft Kesteren te bieden?

• Een talentvolle selectie die nog doorgroeit en nu reeds op een mooi niveau uitkomt;
  • Een hechte selectie met voornamelijk mensen van de eigen vereniging;
  • Een gezellig gevulde sporthal met eigen kantine, grenzend aan de eigen velden;
  • Een vereniging waar ook wel eens een feestje wordt gevierd;
  • Een prima financiĆ«le vergoeding.

Ook coaches met uitsluitend ervaring bij de junioren (op een passend niveau) zijn welkom om te reageren.

Ben of ken jij de juiste man of vrouw? Neem dan contact op met de technische commissie via tc@korfbalkesteren.nl, of per telefoon met Linda van de Pol (06- 202 444 12) of via onderstaande button.

contact opnemen met de TC