Update 6 Corona Crisis.

Beste spelers, trainers, ouders, vrijwilligers en andere korfbal liefhebbers.

Gisteren hebben jullie vernomen dat er weer maatregelen zijn genomen om het Corona virus in te dammen. Voor ons is de belangrijkste maatregel het stilleggen van de totale amateursport boven de 18 jaar en de jeugd competities voor een periode van 4 weken. Wat houdt dit voor ons in?

• Tot in ieder geval 11 november geen training voor spelers boven de 18 jaar.
  • De laatste wedstrijden op het veld worden afgelast, voor zowel jeugd als senioren.
  • Je mag wel individueel trainen of in een groepje van max 4 met 1,5 mtr. afstand. Dit mag alleen niet op ons veld gebeuren.
  • Voor de Senioren boven de 18 jaar heeft dit tot gevolg dat we vanaf nu niet meer trainen en wedstrijden spelen op het veld.  3 november zou de eerste zaaltraining zijn met aansluitend in deze week op 7 november diverse oefenwedstrijden waaronder Kesteren 1 tegen Dalto. Ook deze wedstrijden gaan niet door en hopen we op een andere dag te kunnen plannen.
  • Jeugd tot 18 jaar mag blijven trainen, maar ook hier is de veldcompetitie stilgelegd. Onze jeugd blijft voorlopig op het veld trainen tot en met 29 oktober behoudens de herfstvakantie. Zij mogen dus wel starten met het trainen in de zaal op 3 november, maar ook worden geplande oefenwedstrijden op 7 november niet gespeeld. Let op: Kantine, Kleedkamers en douches mogen niet gebruikt worden, dus thuis omkleden en douchen.

Helaas, het is niet anders, we hadden het graag anders gezien, maar de gezondheid van mensen staat voorop!

Vandaag (woensdag) heeft het KNKV een onderhoud met het NOC-NSF over de ontstane situatie. Zij zullen woensdag of uiterlijk donderdag met berichtgeving komen. Mocht hier meer over bekend zijn dan houden we jullie natuurlijk op de hoogte.

We hopen jullie hiermee voldoende op de hoogte gebracht te hebben.

Namens de TC Kesteren Korfbal

Michel Ligt