TOP (V) 1 – Kesteren 1

Kesteren neemt in slotfase 2 punten mee

Kesteren is de hervatting van de veldcompetitie ongelukkig begonnen met verliespartijen tegen Achilles en SEV. Tegen Achilles werd goed gespeeld, maar kon men net niet aanhaken. Tegen SEV was het spel ver beneden het gewenste niveau. Na de wedstrijd tegen SEV bracht het team de koppen bij elkaar en na een goede trainingsweek reist men af naar Vroomshoop. Top stond daar te wachten. Een heel ander Top dan aan het begin van het seizoen, daar werd al vanuit gegaan.

Dat Kesteren een ander Top tegenover zich had werd vrij snel duidelijk. Al snel stond er 2-0 op het scorebord. Kesteren kon aan de bak en draaide de achterstand net zo snel weer om naar een 6-4 voorsprong. Kesteren liet verdedigend onnodig steken vallen en Top wist hier goed gebruik van te maken. Tot de rust ging het gelijk op tot 8-8 en de kleedkamers werden opgezocht.

Na rust moest er scherper verdedigd worden. Bij vlagen lukte dit, maar Kesteren wist niet weg te lopen bij de stugge tegenstander uit Vroomshoop. Steeds als Kesteren weg leek te lopen, bleef Top bij. Bij 15-15 kon het nog altijd alle kanten op. Een goal in de laatste minuut en sterk verdedigen na een time-out was nodig om de punten alsnog mee te nemen naar Kesteren.

Het was krap, maar de punten werden ‘gewoon’ naar Kesteren meegenomen. Deze overwinning geeft hopelijk een boost bij de roodzwarten. Het zal scherper moeten komende weken, met teams als RDZ en HKC nog op het programma. De laatste thuiswedstrijden van dit seizoen.