Teleurstelling aan het begin van de veldcompetitie

De zomerstop zit er weer op, tijd om weer lekker te gaan korfballen. Na een voorbereiding van een aantal werken op het nieuwe korfbalseizoen, was het zaterdag 9 september zover, de veldcompetitie ging weer van start. Kesteren 1 hoeft dit veldseizoen niet stad en land af te reizen, de tegenstanders in de poule zijn wat dichter bij huis dan vorig seizoen namelijk, Keizer Karel 1, Arena 1 en EKCA/CIBOD 1. De eerste thuiswedstrijd werd gespeeld tegen Keizer Karel 1, op een warme, zomerse zaterdag. Door afwezigheid van Otto was het team niet compleet, gelukkig was Gerben bereid om het team van Kesteren 1 compleet te maken voor de eerste wedstrijd van het seizoen. Met gezonde spanning en ‘frisse’ moed begon Kesteren 1 aan de eerste thuiswedstrijd van het veldseizoen.

Eerste helft

Het team begon de wedstrijd goed, de aanvallen waren dynamisch en de spelers uit Nijmegen werden strak verdedigd door Kesteren. Dit leidde in de eerste paar minuten tot een voorsprong van 2-0. Helaas duurde deze voorsprong niet lang, Keizer Karel 1 scoorde al snel de 2-2. Het dynamische spel van Kesteren beviel de Nijmegenaren niet, dus besloten ze achter te gaan verdedigen. Dit zorgde ervoor dat Kesteren uit het spel werd gehaald en moesten wisselen van tactiek. De dynamische aanvallen werden omgezet, dit was even schakelen voor de spelers van Kesteren 1. De achterstand op Keizer Karel 1 liep uit naar 2-4. Gelukkig wisten Marieke en Gerben beide de korf te vinden, zij schoten Kesteren weer naar een gelijke stand van 4-4. De laatste 10 minuten van de eerste helft waren aangebroken, Kesteren liet met vlagen goede aanvallen zien, maar het scoren bleef uit. In de laatste paar seconden werd er nog een stip gemaakt, waardoor de spelers de rust in gingen met een achterstand van 5-7.

Tweede helft

Na een peptalk van de coach en een stuk watermeloen achter de kiezen, was Kesteren klaar voor de tweede helft. De spelers mochten zeker niet opgeven, want de wedstrijd was nog niet gespeeld. Keizer Karel 1 nam in de tweede helft het voortouw, de ploeg scoorde twee doelpunten. Kesteren 1 wist aan het begin van de tweede helft nog met twee doelpunten dichter bij hun tegenstander te komen, maar daarna was het de spelers niet gegund. Het zat Kesteren 1 niet mee, doelpunten werden afgekeurd, ballen stuiterde uit de korf en spelers vielen uit. Dit resulteerde in een verlies van 8-14. Een teleurstellend resultaat voor een eerste thuiswedstrijd. Maar er gaat hard getraind worden op de verbeterpunten, zodat Kesteren in Nijmegen de overwinning kan binnenslepen. De spelers van Kesteren 1 bedanken alle reserves en invallers van Kesteren 2. En natuurlijk de supporters, zij konden lekker in het warme zonnetje toekijken.

Volgende wedstrijd

Zaterdag 16 september speelt Kesteren 1 uit tegen Arena 1. Een bekende tegenstander voor de spelers van Kesteren 1. De wedstrijd wordt om 15:05 gespeeld in Rhenen, het eerste team van Kesteren hoopt jullie daar allemaal te zien. Tot dan!