SUPER ZATERDAG

Een kleine maand geleden speelde Kesteren tegen Skunk. Een beladen wedstrijd vol spanning en zenuwen in de strijd om het kampioenschap. Op dinsdag 28 februari kreeg Kesteren een flinke dreun om de oren. Een verliespartij van 12-21. Verloren en verloren met een verschil van negen punten.

Handdoek in de ring

Op dinsdagavond 28 februari na de wedstrijd liep ik teleurgesteld de kantine in om vervolgens drie keer hetzelfde gesprek te voeren met als hoofdonderwerp dat Skunk het kampioenschap al binnen had. “Een verschil van negen doelpunten gaan jullie de volgende keer niet rechtzetten.”

Eerlijk gezegd had de ploeg zelf ook weinig geloof in een comeback. Voorafgaand overheerste wel het gevoel dat de ploeg zou kunnen winnen van Skunk, daarvoor zou het wel moeten strijden. Gelukkig past dat perfect bij het karakter van de ploeg. Voorafgaand wordt niet de handdoek in de ring geworpen. Eerder het tegenovergestelde. De ploeg zou eerder een handschoen toewerpen om op zijn minst de strijd aan te gaan.

Helaas hebben de mensen gelijk gehad. Ook zaterdag 25 maart is Skunk opnieuw te sterk voor Kesteren. Een kleine 45 minuten kon Kesteren met Skunk meekomen, daarna breidde Skunk de score uit en leefde zij toe naar een super zaterdag waarin zij het kampioenschap officieel pakken. Van harte gefeliciteerd!

Afsluiter

Na de domper van afgelopen zaterdag voelt het misschien al wel als het einde van het seizoen. Dat is het zeker niet, er staat namelijk nog een wedstrijd op het programma tegen Arena. Ook tegen de ploeg uit Rhenen is nog een appeltje te schillen. Vorige keer speelde Arena een uitstekende pot en pakte ook zij de twee punten af van Kesteren.

Zaterdag 1 april is de laatste wedstrijd van het zaalseizoen van Kesteren 1 om 15:30, ben jij er bij?

Opening kunstgrasvelden

15 april wordt op een feestelijke wijze de kunstgrasvelden geopend. Een dag met een volprogramma met als hoogtepunt een korfbalwedstrijd van hoog niveau van Wageningen 1 en SKF 1. Ben jij er bij?