Streekderby Arena 1 – Kesteren 1

Op zaterdag 2 maart reisde Kesteren 1 af naar de overkant van de Rijnbrug om aan te treden tegen Arena 1 in aan afgeladen zaal vol supporters. De inzet deze wedstrijd; het kampioenschap voor Arena bij winst. Het doel was dus duidelijk voor Kesteren; alles op alles zetten om dat te voorkomen en daarbij het onnodige gelijkspel thuis recht te zetten. Gaat ze dat lukken?

Tijdens de voorbespreking werden de opdrachten nog eens duidelijk aangescherpt en was de spanning goed voelbaar!

Daar klonk het fluitsignaal, laat de strijd losbarsten! Na snelle onderscheppingen over en weer viel na 2 minuten het 1e doelpunt aan de kant van Arena. Daarmee was de score geopend en haakte Kesteren aan bij de 2-0 achterstand en werd het gat niet groter dan 2 punten achter, waarna Kesteren de gelijkmaker vond en zelfs kon uitlopen tot 2 doelpunten voor. Zo bleven de teams stuivertje wisselen en keek het uiteindelijk tegen een gelijke stand aan bij rust.

In de 1e helft was er toch wel een hoofdrol weggelegd voor onze Geppie die op elk mogelijk manier van scoren 4 doelpunten op zijn naam wist te zetten!

Na rust opende Martijn gelijk de score waarmee Kesteren weer op voorsprong stond. Echter belande Kesteren daarna in een mindere fase waar Arena gretig gebruik van maakte en wist uit te lopen tot een voorsprong van 5 doelpunten! Maar de strijd was nog niet gestreden. Voor elke bal werd gesprongen, gerend en ‘gevochten’. In de eindfase laste Bram nog een time-out in om iedereen even op scherp te zetten en dat laatste beetje energie mee te geven. Zo kroop Kesteren toch nog dichtbij en maakte het gat kleiner door 2 doelpunten te scoren. Maar helaas duurde de wedstrijd niet lang genoeg en moest Kesteren de winst, en daarmee het Kampioenschap voor Arena, in Rhenen achterlaten.

Lang kon Kesteren niet treuren, want er stond een teamuitje gepland! Deze was zeer geslaagd, en sommige zullen zich wellicht niet alles meer herinneren 😉

Met nog 2 wedstrijden op het programma gaat Kesteren vol voor behoud van de 2e plaats. Zo belooft aanstaande zaterdag ook weer een spannende wedstrijd te worden tegen Wesstar 1, die een punt onder Kesteren staat.

Zien we u ook weer aanstaande zaterdag? Aanvang 16:30. Tot dan! 🙂