Sparta (N) 1 – Kesteren 1

Kesteren kan matige start niet omdraaien tegen Sparta

Na de ruime verliespartij tegen KVZ was het tijd om weer wat vertrouwen te winnen voor de finales tegen de concurrenten die er aan komen. Op bezoek bij Sparta uit Nijkerk, de best scorende ploeg uit de competitie. Na goed bekijken van de beelden waarin duidelijk zichtbaar was waar de goals van Sparta vandaan kwamen, kon Kesteren met een plan de zaal betreden in Nijkerk.

Overrompeld

Dat Sparta kon scoren wisten de rood-zwarten dus maar al te goed. Toch werd de ploeg verrast en overrompeld door het percentage van Sparta. Dit gecombineerd met de onscherpte en een matig lopende aanval en de wedstrijd was voor rust al uit de handen van Kesteren. Sparta maakte dankbaar gebruik van de kansen die hen gegeven werden en strafte eigenlijk alle fouten van Kesteren af. De ruststand was dan ook veelzeggend, 18-5.

In de kleedkamer was er een hoop teleurstelling, de ploeg had de absolute ondergrens bereikt en er werd afgesproken om na de rust te proberen om onszelf te verbeteren en de helft te winnen. De wedstrijd was buiten bereik en het was zaak om van de eerste helft te leren en de tweede helft mee te doen met de tegenstander.

Betere helft

De tweede helft was een stuk scherper. De druk was er af bij beide teams en de wedstrijd was gespeeld, maar met name aanvallend werd er een stuk beter gespeeld. Er werd geduldiger gezocht naar kansen en dit zorgde voor bijna het dubbele aantal goals in de tweede helft. Sparta strafte nog steeds de fouten af, maar die werden wel minder gemaakt. De einduitslag was een ruime, maar uit de tweede helft kan men tenminste genoeg halen voor de return. Einduitslag: 29-14

Verdedigend leren en door

De wedstrijd was er een om snel te vergeten en de ploeg moet nu natuurlijk vooral vooruit kijken. Verdedigend zijn er genoeg beelden om weer van te leren en zo kan de ploeg door naar de wedstrijd tegen Duko, een hele belangrijke. De scherpte zal omhoog moeten en voor eigen publiek zal de ploeg weer punten moeten gaan pakken. Het vertrouwen is er, nu moet de ploeg het weer laten zien.

Alles reserves uiteraard weer bedankt!!